• förlovadflicka

Bordsplaceringstips!

Har fått världens bästa idé som jag ska dela med mig av ;)
    Vi ska ha en "öppet hus"-fest, i den bemärkelsen att alla som vill är bjudna att komma på festen. Därför har vi tänkt att vi inte ska ha någon bordsplaceing så klart. Men jag kom på det här:
    Man kan göra placeringslappar där det står beskrivningar, tex "med glimten i ögat", "hungrig", "bortkommen" eller vad man vill att sätta ut. Några skriver man "hittar ingen lapp" på och placerar ut på platser på olika ställen. Sedan får alla gäster gå och hitta en plats som passar dem innan festen börjar ordentligt. Då har de något kul att göra, de får med sig en kul lapp och de har någonting att prata med sina bordsgrannar om även om de inte känner dem så väl!

• Svar på tråden Bordsplaceringstips!
  • Sebastiána

Säkert kul, men jag fattar faktiskt inte riktigt vad du menar.

• TalisQualis

Jag fattar faktiskt inte heller riktigt  

• Moster Stina

JAG fattar!
    Låter som en jättekul idé ju!

Fast har ni öppet hus, så vet ni väl inte alls hur många som kommer...eller?

• förlovadflicka

Moster Stina skrev 2010-09-28 15:42:16 följande:
    JAG fattar!Låter som en jättekul idé ju!Fast har ni öppet hus, så vet ni väl inte alls hur många som kommer...eller?

Nej men vi ska be att folk säger om de kommer men ändå ha utrymme för sådana som missat det eller så :) Vi vill inte att någon ska känna sig bortglömd eller ovälkommen :)

• förlovadflicka

Sebastiána skrev 2010-09-28 14:59:43 följande:
    Säkert kul, men jag fattar faktiskt inte riktigt vad du menar.

Istället för namn skriver man ord som kan passa in på någon. Tex snygg. Sedan kan någon som är snygg sätta sig där :P

• TalisQualis

Jahaa då fattar jag! :) Skoj!

Svar på tråden Bordsplaceringstips!