Bjuder ni era kollegor?
Nu har jag nästan rett ut hur jag ska göra med körerna jag är/har varit med i . Däremot vet jag inte om jag ska bjuda mina närmsta kollegor eller inte. Från början hade jag inte tänkt göra det, vi umgås ju inte privat (även om en av mina kollegor bjöd hem oss på lunch en dag när vi hade halvdag). Ett tag funderade jag på att bara bjuda kollegorna utan respektive - de är 8 - men det artigaste är ju att även bjuda respektive och jag brukar alltid förespråka att man ska göra det.
Saken är att bröllopet är ganska långt bort, som jag skrivit i en annan tråd. De måste ta sig med flyg och tåg till feststället och resa och boende kommer att gå loss på minst 2000:- (beroende på hur tidigt de bokar flyget). Jag kan ju säga att om min sambo blev bjuden på en kollegas bröllop och det hade varit en liknande situation hade inte jag varit så intresserad av att komma. Om kollegornas respektive inte vill komma kanske de inte heller kommer och det hade varit trist. Det jag hoppas på i så fall är att alla eller några kollegor bestämmer sig för att åka tillsammans utan sina respektive.
En annan sak är att två av mina kollegor aldrig pratar om sina respektive. Jag har ingen aning om vad de heter. De andra kan jag namnet på men inte mer. Hur gör man då när man ska skriva gästpresentationen?
Hur har ni gjort? Har ni bjudit era kollegor och i så fall med eller utan respektive?
Det kan hända att min BM tänker bjuda sina kollegor med respektive (en del av dem har träffat varandra förut) och då blir det ju konstigt om inte jag gör det, men bortsett från det...