Är detta normalt?
Hej,
Jag vet inte riktigt vad jag ska vända mig jag måste bara ventiliera för det här gör mig orolig!
Den 7e september gjorde jag en kirurgisk abort, allt gick bra osv, blödde kanske en vecka, magont en vecka sedan bra. Jag började använda p-ring dagen efter eftersom att man kan börja med det dagen efter aborten. Men för ett par dagar sedan, i måndags ungefär, så helt plötsligt började de svida och brännas och det liksom tryckte på i livmodern. När jag kissade sved/brändes det och det brändes långt inuti mig. Det kändes som en urinvägsinfektion ungefär. Jag hade så ett par dagar, ringde sjukhuset i torsdags som tyckte jag borde åka in och kolla. Jag åkte in, tog urinprov och gjorde gyntest. Allt såg bra ut sa han fast jag hade nog fått en svampinfektion och möjligtvis urinvägsinfektion för de kunde se spår av det i urinet. Fick recept mot svampen men det hjälpte ju fasiken inte. De skulle ringa till mig om de var så att jag hade urinvägsinfektion.
Men nu sitter jag här, det kliar som in i helsicke (en liten salva kan inte hjälpa mot det), trycker jag på min blåsa så gör det ont. När jag kissar får jag ont i blåsan, jag blir fort akut kissnödig men det kommer då inte mycket. Vad ska jag göra? Jag vill ju att de ska ta allvarligt på det här för någon slags infektion har jag ju fått, kan det kanske bero på p-ringen också? Min kusin hade urinvägsinfektion men de tog det inte allvarligt så tillslut gick det upp till njurarna nästan. Jag vill ju inte bli steril!!
Sorry, det blev lite långt...