• zunzilk

    `tärnpresenter

    Har funderat av och till på presenter till tärnorna och övriga som hjälper till.
    Nu tror jag jag har hittat ngt...
    Vad tror ni om en hotell övernattning med tillhörande middag ? Så får man ju chansen att prata lite om bröllopet och hur allt gick. Lite tjejkväll alltså, inte på hemmaplan naturligtvis.

  • Svar på tråden `tärnpresenter
  • newyorkbrud2011

    Låter ju jätte trevligt! 


    Jag har själv köpt smycken till mina systrar som ska vara tärnor. Tänkte de skulle ha det på bröllopet.


    Mina två kompisar ska sjunga också och till de tänkte jag nog också köpa ett smycke, örhängen el något.


     

  • Grodfrun

    Later jattebra! En kompis till mig gjorde just sa, bjod tarnorna pa overnattning och hade tjejmys kvallen innan.
    Mina tarnor fick silversmycken fran en snofsig juvelerare. Jag tror de blev glada ;)

  • Pullan88

    oj.. vad snällt av er! :)


    Mår lite dålight nu.. Har riktigt kass ekonomi och känner att jag inte alls har råd med sånt..


    Tärnan ska ju iofs få en uppsydd klänning till tärnklänning.. Räcker inte det som present?


     


    Själv är man fattig student..

  • MazarinRebus
    Pullan88 skrev 2010-09-26 08:41:29 följande:
    oj.. vad snällt av er! :) Mår lite dålight nu.. Har riktigt kass ekonomi och känner att jag inte alls har råd med sånt.. Tärnan ska ju iofs få en uppsydd klänning till tärnklänning.. Räcker inte det som present?   Själv är man fattig student..
    Det hade nog jag hoppats på att det skulle göra, räcka med att få en klänning uppsydd till dem.
  • Pullan88
    MazarinRebus skrev 2010-09-26 08:43:53 följande:
    Det hade nog jag hoppats på att det skulle göra, räcka med att få en klänning uppsydd till dem.
    Jo..

    För det i sig är ju ganska dyrt.. bara tyget kommer ju gå på 500 och sen är det ju en del pengar som kostar att sy den med..


    Så självklart hoppas jag det räcker :)


     


    Man kanske bara kan bjuda på en middag och tjejkväll hemma en helg också.. :)

  • zunzilk

    ja men det behöver ju inte bli så dyrt om ni bara har en tjejmiddag på hemmaplan. :)
    Det är ju tanken som räknas och jag ´är helt säker på att det är minst lika mysigt att sitta hemma hos någon laga god mat tillsammans och dricka ett gott vin. :)
    Det är tanken som räknas inte pengarna man lägger ner på det.

    Sedan är det ju upp till individen har man väldigt "materialistiska" vänner så uppskattas kanske ett besök hos juveleraren mer än hotell och middag. :)
    Med det menar jag naturligtvis inte att ni som köper en gåva i form av ett smycke har materialistiska vänner.
    Hur som helst så får man väl försöka anpassa gåvan efter person och sin egen plånbok framför allt!

Svar på tråden `tärnpresenter