• 4Juni2011

Hur knyta knoppalakan med knut på ryggen?

Hej!
    Har sett flera fina kort på dukningar när man använt sig av knoppalakan där man knytit dem på ryggen utan att använda något band.
    Har sökt och sökt hur beskrivning på hur man gör men ebart hittat hur man knyter med hjälp av ett band.
    Så snälla hjälp mig hur jag ska knyta utan band

/Jenny

• Svar på tråden Hur knyta knoppalakan med knut på ryggen?
  • Julibrud2011

Hej! Det undrar jag med hur man ska få till det så snyggt... kolla tex Bellagummans bilder, så superfint! Hon var så vänlig att hon mailade mig, och hon förklarade att hon lade lakanet med den breda sidan nere vid frambenen på stolen, sen formade lakanet och knöt ihop.

Man får väl öva, jag måste bara få tag på en stol att öva på, hemma har jag bara med hög stolsrygg och det är låga ryggar i lokalen vi ska vara.

Lycka till! Ps.. hör av dig om du kommer på knepet! =)

• 4Juni2011

Ja hennes var görfina...  Blir det kortsidorna av lakanen man knyter ihop då? Fick du någon bild eller något av henne  hur hon gjorde?

Jag har också stolar med högrygg hemma, funderar på om man kan få testa i lokalen och även få provduka tycker det är så svårt att veta hur mångfa dukar vi behöver hyra och hur mycket dekorationer som behövs...

• Bellagumman

Hej brudar!
    Roligt att ni sett mina bilder! 

Det blir kortsidan på lakanet man knyter. Fast bara i överkant, inte i nederkant (vid stolsbenen).
    Det är jättesvårt att förklara hur man gör i skrift!!!!

Vi övade på våra stolar hemma med ganska hög rygg och får man bara in tekniken så funkar det på de flesta stolar utan armstöd.

Lycka till!

• 4Juni2011

Bellagumman skrev 2010-09-26 21:08:55 följande:
    Hej brudar! Roligt att ni sett mina bilder! Det blir kortsidan på lakanet man knyter. Fast bara i överkant, inte i nederkant (vid stolsbenen).Det är jättesvårt att förklara hur man gör i skrift!!!!Vi övade på våra stolar hemma med ganska hög rygg och får man bara in tekniken så funkar det på de flesta stolar utan armstöd.Lycka till!

Du råkar inte ha några kort på hur du gjorde?

• Julibrud2011

Ja precis, det är jättesvårt att räkna ut med dukar och ljus, blommor etc vad man nu ska ha på borden. Funderar också på att ringa och kolla om man kan få åka till lokalen och prova. Och ta mått på stolarna... har ju sett att vissa syr, men till 80pers... nja..
    Och Bellagummans är som sagt så snygga, det ser verkligen lyxigt ut =)

• Bellagumman

4Juni2011 skrev 2010-09-27 09:05:16 följande:
      Du råkar inte ha några kort på hur du gjorde?
    Nej tyvärr. Tror att man skulle kunna tjäna en smärre förmögenhet om man skulle göra en filmsnutt om hur man gör :)
  • nsdtr

hur tusan gjorde hon under stolen då, det såg man ju inte, annars hängde jag nog med

• Etheleglin
    Bellagumman skrev 2010-09-27 20:04:55 följande:

Kan du inte göra ett försök att beskriva hur du gjorde? Dina är de snyggaste jag hittat!
  • JenniferS

Håller med er, riktigt snyggt Bellagumman! Ja, det e väl bara att börja öva..får nån till det snyggt så hojta till hur ni gör

• 2011Bride2b

kolla denna videon på youtube 
    ">

hon går igenom tre olika varianter, den i mitten (1.32) är den med knut baktill

• JenniferS

Tack för bra länkar!!

Jag tog fram ett lakan direkt och det var ju inte så svårt som jag trodde Men man får beräkna tiden väl, en stol går väl ann men det lär ta ett litet tag till alla stolarna...

Svar på tråden Hur knyta knoppalakan med knut på ryggen?