• Pullan88

Nej men HUR ska jag göra med slöjan?

Tänkte bära en lång slöja som blir som ett släp efter mig,

hittade en vacker i spets..

Dock så kommer vi till problemet,

hur lätt kan man fixa så att slöjan går att ta på / av?

Eftersom den är så lång vill man ju inte ha den hela kvällen,

men efter frisören och sminket och allt det andra så ska vi fotograferas INNAN vigseln..

Jag funderar på att man kanske vill ha några kort utan slöja med? För att få lite variation..

Men hur ska frisören då sätta upp den?

Går det ordna att ta av och på den EN gång innan vigseln utan att håret förstörs?

Tänkte ha mitt hår halvt uppsatt och halvt hängande i lockar..

hjälp.. ska jag glömma slöjan eller vad? :/

• Svar på tråden Nej men HUR ska jag göra med slöjan?
  • fryser

min frösör satte den med några få hårnålar så dte var bara att dra försiktigt. hade gått att sätta tillbaka lika lätt om jag hade velat. prata med din frisör

• Lúz de mi vida

Kommer du ha någon med dig under dagen? En tärna eller någon annan som kanske kan assistera. Jag kommer troligtvis ha slöja och tänkte i så fall be min tärna hjälpa mig med det. Om man gör som föregående skribent är det säkert smidigt bara någon finns tillhands under fotograferingen.

• Pullan88

Ja det vore skön om det gick:)

Slöjan är ju lite tyngre eftersom den är så lång, så det skapar kanske lite mer problem..

Behöver fästas ordentligt kanske..

haha, tänk om man tappar den när man håller på att gå fram till altaret?

Vilka pinsamma grejer som kan hända egentligen ;)

• Moster Stina

Har sett fina bilder på folk som har lång slöja fäst under håret, bak i nacken. (en lös knut) Det borde absolut gå att fästa fram och tillbaka utan att det stör. Men jag lovar att du kan disskutera allt detta med din frisör. De ska ju vara proffs på sånt här!

• maj bruden

Om slöjan har en kam då är det inga problem,ta mycket hårspray i häret där kamen ska sitta.Och inga grova mattor i kyrkan då fastnar man inte med slöjan,den glider fint på kyrkogolvet.

• KlaraV89

Läste inte alla tips men sätt den på en kam så är det lätt att ta av och på, fixera lite med ett par hårnålar också

• kikki kikki

När jag gifte mig förra gången så sydde jag på ett hårspänne på slöjan som var lätt att knäppa upp och ta bort och sätta dit igen....

• Korallbruden

Jag hade en 3,5 meters slöja som fästes ovan/i min frisyr (spansk knut i nacken) den sattes fast med ett helt gäng med hårnålar och var inga problem att ta av till festen. De flesta långa slöjor har antingen en kam eller mölighet att festa den med hårnålar Lycka till!

• Johanna Lund

Min syster sydde fast sin in en "tandad" hårklämma så den kunde hon ta av och på under hela dagen. Finns att köpa jättesnygga på glitter med pärlor el vad man nu vill ha.

• Nordiskbrud

Min frissa sydde fast en hårkam på slöjan, lämnade in slöjan några dagar innan så hon fick se hur den skulle se ut. Sen satte hon dit kammen samt ett par tunna hårnålar som höll tyllen på plats, ville jag ta ur slöjan var det inga problem. Men jag kände mig så fin i den så den fick sitta hela kvällen

Svar på tråden Nej men HUR ska jag göra med slöjan?