• dss

Låg uppsättning!

Vi ska ha en förlovningsfest/middag och jag vill gärna ha håret som på bilderna visar, dvs lågt och grekiskt style. Ser inte så komplicerat ut att göra och därför vill jag inte lägga ner massa pengar på att göra det i salong.

Så jag undrar om ni vet om några sidor där de visar hur man gör ungefär liknande uppsättningar?

www.celebrity-hair-styles-magazine.com/images/updo-celebrity-hairstyles-09.jpg

www.hollywoodlife.com/wp-content/uploads/2010/01/011810_hair_buns_544_4images_.jpg

• Svar på tråden Låg uppsättning!
  • mattiasFästmö

det ser ut som en lös knut bara? eller? det är ju inte svårt att göra.

• dss

Ja ungefär! Fast på sidan typ, med sidbena

Haha tycker att det är det svåraste! Att få se en slarvig, lös knut se bra ut! Ingen som har tips eller så ? :(

• mattiasFästmö

Haha okej, ja då är det ju inte så lätt tyvärr har jag inget bra sådär handfast tips, jag skulle nog kunna visa dig, men det är ju lite svårt över internet ^^ Men har du ingen i din närhet som är lite haj på hår?

• Amor in aeternum
    dss skrev 2010-09-23 17:19:42 följande:
    Ja ungefär! Fast på sidan typ, med sidbena Haha tycker att det är det svåraste! Att få se en slarvig, lös knut se bra ut! Ingen som har tips eller så ? :(
    Lägg dig på kvällen med blött hår, antingen utsläppt för en rak look eller sätt upp håret i knut för en lite vågig look.. eller om du orkar sova med rullar.. sen så kommer du kanske att se ut som ett kråkbo i håret på morgonen men det är bara att fixa och trixa lite. Med hårspray och nålar går allt.

Det funkar iaf för mig när jag vill få till en ledig men elegant knut, som inte ser ut som om den är särskilt fixat.. men är det ändå. :) Prova många gånger innan du ska på själv festen.

• mjlove

Kolla om det går att hitta på youtube. Jag brukar alltid kolla där om jag ska fixa nån fin frisyr.

• Uttan

Ett tips jag använder mig av när jag sätter upp hela håret slarvigt är att tupera hela håret.

I ditt fall kanske det blir sätta upp toffsen och tupera den sen gör en "knuta" av det?

Testa i förväg så du blir säkert så löser det sig säkert!

Svar på tråden Låg uppsättning!