• Lisa Maria

    Barnsång i kyrkan?

    Jag hade tänkt att våra två pojkar, 5 och 8 år, ska sjunga på vårt vinterbröllop. Men vad finns det för sånger att välja på??? Är det någon som har några bra förslag???

  • Svar på tråden Barnsång i kyrkan?
  • TheJohanna

    Åh, vad roligt!! Jag skulle säga lite att det beror på hur vana de är att sjunga, hur motiverade de är och hur mycket tid det finns att lära sig en ny sång...


    Om de inte vill sjunga något så långt kanske de kan sjunga refrängen på någon kärlekssång, t.ex. för kärlekens skull. Se bara till att prata med den som spelar tidigt så att de kan få öva m ed honom/henne och att de också kan få hjälp om de tappar bort text eller så..

  • TheJohanna

    Precis när jag postat inlägget kom jag på en sång till: "Känn en doft av kärleken" från Lejonkungen.. den kanske de kan redan? annars kan det nog vara värt att kika igenom disneylåtar.. där finns nog en hel del kärlekssånger

  • Moster Stina

    Kärleken kommer, kärleken går...ingen kan tyda dess lagar...
    Kort enkel liten sång som de kan lära sig fort!

  • Joseful

    Vår två tjejer på 6 och 7år ska ev. (om dom vågar) sjunga refrängen på "aldrig ska jag sluta älska dig" 2ggr och den är väldigt kort :)

  • Lisa Maria

    Tack, tack. Nu har jag lite mer att välja på innan. Men jag tar fortfarande tacksamt emot mer tips

Svar på tråden Barnsång i kyrkan?