• Uttan

Klippt av håret, 2½ månad före bröllopet...

Har haft en underbar frisyr i tankarna i 2 år och redan pratat med en frisör via telefon/nätet om denna. Sen var jag hos frisören idag och dom tvingades klippa av över 15 cm för att håret delat sig. Kuuuuul...

Jag får skylla mig själv eftersom jag inte "hunnit" till frisören på 2 år.

Känns surt ändå...

• Svar på tråden Klippt av håret, 2½ månad före bröllopet...
  • xaniara

Jag måste säga att jag hade blivit asförbannad på den frisören. Var håret så slitet att det skapats dreadlocks i topparna så kan jag förstå att man "måste" klippa av, men annars tycker jag nog att det borde gått att bara toppa lite lätt och skicka hem dig med inpackningar och serumbehandlingar och whatever det nu kan finnas för lösningar, så att du klarat håret i två månader till och SEN gjort nånting åt det. Ska man ändå göra en frisyr till en så speciell dag så fönar/lockar/plattar/sprejar man håret på plats så pass att jag har svårt att tro att ojämna toppar skulle vara något problem. 

Detta faller ju iofs på om du berättade för frisören att du planerade en speciell uppsättning inom en inte för allt lång tid, det framgår inte riktigt om det är samma frisör eller inte... Samt att jag tar lite för givet att det inte bara är lite lockade längder över ryggen det handlar om. 

Nu blir jag nyfiken, vad hade du planerat?

• fru AM

Du skulle inte kunna lösa problemet med löshår?

Alternativt göra det bästa av din "kortare" brudfrisyr (kanske t o m klippa det kortare!?) och strunta i konstfull uppsättning (trist om du ställt inte dig på en spec. uppsättning men nu är det ju som det är om det inte funkar med löshår)

Själv råkade jag klippa mig i april innan vi bestämt datum för bröllop (som blev i september). Hade en snyggt stylad page på bröllopet.

Lycka till!

• Uttan

Denna frisyren hade jag bestämt mig för:

home.gamman.se/akvavit/galleri/%7B8588644D-F856-F7A3-1314-916A15DBF528%7D.jpg

Men nu verkar det få bli:

www.google.se/imgres&imgrefurl=www.glamour.se/blogg/brollop/2010/06/01/fem-brollopsfrisyrer/&usg=__DpjPZ7RFptLV_VUHJM8KzJzQZEU=&h=590&w=418&sz=47&hl=sv&start=77&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=lAVR9mX1wRpgHM:&tbnh=135&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dbr%25C3%25B6llopsfrisyrer%26start%3D63%26um%3D1%26hl%3Dsv%26client%3Dopera%26sa%3DN%26rls%3Dsv%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1 Fjärde av dem

• Dejli

Den långa länken (bild nr 2) du lagt in fungerar inte. Du måste lägga in länken till själva sidan eller bilden, inte den länk som kommer upp när du får upp google-träffen.

Däremot tycker jag personligen att den sista, med den rödhåriga modellen, var finare än den du tänkt ha först :) Men det är ju en smaksak, själv gillar jag lite "stramare" frisyrer och är inte lika förtjust i de lite "ostyrigare". Om man har ganska rakt hår naturligt så kan det dessutom vara svårt att få en sådan frisyr att hålla sig snygg en hel dag.

• Uttan
    Dejli skrev 2010-09-16 11:30:23 följande:
    Den långa länken (bild nr 2) du lagt in fungerar inte. Du måste lägga in länken till själva sidan eller bilden, inte den länk som kommer upp när du får upp google-träffen. Däremot tycker jag personligen att den sista, med den rödhåriga modellen, var finare än den du tänkt ha först :) Men det är ju en smaksak, själv gillar jag lite "stramare" frisyrer och är inte lika förtjust i de lite "ostyrigare". Om man har ganska rakt hår naturligt så kan det dessutom vara svårt att få en sådan frisyr att hålla sig snygg en hel dag.
    Jag har vågit hår som lockar sig vid fukt :P Gillar 2:an med men min frisör trodde inte den gick göra utan löshår.
  • fru AM

Den frisyren du hoppas kunna göra tycker jag var finare än den du ville från början! Håller tummarna att det funkar!

• Uttan

Pratade med min blivandes brors tjej som skulle kolla om en hon känner kunde sätta i löshår, så vi får se. lutar åt bild nr 2 i vilket fall :)

• AndréaK

Finns ju massor av läckra frisyrer/uppsättningar även för kortare hår. Jag hade bara axellångt vid bröllopet men många trodde jag hade en "stor" håruppsättning =)

• Uttan

AndreaK, kan du skicka några bilder/länkar kanske? :)

• AndréaK

kolla gärna i mitt galleri, finns ngn bild på närmre håll i alla fall =)

Svar på tråden Klippt av håret, 2½ månad före bröllopet...