• vastku­sttjej
    Äldre 15 Sep 15:51
    1701 visningar
    3 svar
    3
    1701

    Vi som gifte oss 28 augusti 2010

    Jag startar en tråd för alla oss som gifte oss 28 augusti 2010.

  • Svar på tråden Vi som gifte oss 28 augusti 2010
  • lenwer
    Äldre 15 Sep 15:56
    #1

    Kul!

    Skrev ett inlägg tidigare men kopierar in det i rätt tråd :)

    Nu är vi gifta!!!!

    Det hela gick av stapeln den 28 augusti. Sedan har vi varit 2 veckor i Kroatien!

    Allt blev helt underbart lyckat!! Förmiddagen hemma med sminkning och håruppsättning var jättemysig. Både min dotter (19 år) som var tärna och jag blev superfina. Sedan kom en överraskningsbil och hämtade oss! Vi hade planerat att åka egen bil till kyrkan och till festlokalen sedan, min son skulle köra. Strax innan vi ska åka som kommer en fantastisk gammal brandbil upp för vår backe och där sitter en gammal kompis till oss och kör! En öppen gammal brandbil från 30-talet, upputsad och blänkande röd, så himla häftigt (ska lägga in bilder sen). Själva vigseln i kyrkan var helt underbar, prästen var kanon, makens (!) dotter sjöng otroligt vackert. Känslan att gå längs kyrkogången går inte att beskriva. Fotografering och kramkalas på kyrtrappan.  Sen bar det iväg i brandbilen igen, en extra tur runt omgivningarna medans gästerna tog sig till festlokalen. Sedan var det bubbelmingel utomhus, fantastisk middag med god mat, goda viner och en massa härliga tal. Tårta. Sedan dans halva natten till musik som spelades av en superbra DJ, bara bra låtar, man ville aldrig gå av dansgolvet nästan!

    Strax efter kl 03.00 åkte vi direkt till Arlanda för att ge oss iväg på vår underbara resa!

    Vår dag blev precis som vi önskade och mer därtill!!! (t o m vädret skötte sig trots hot om regn hela veckan innan!!)

    Hur hade alla ni andra det?

  • Enilem­mE
    Äldre 15 Sep 16:53
    #2

    Vi hade oxå en helt fantastisk dag! Var hos min faster från kl. 10 där min kusin gjorde både hår & makeup. Vi satt på altanen och regnet bara öste ner under förmiddagen. Fotografen dök upp vid 11 och jag var otroligt nervös för vädret och tjatade på den stackaren hela tiden.. Vi skulle nämligen ta utomhusbilder vid halv 3-3 tiden. När vi, (jag & min tärna) åker hem för att klä på oss så spricker himlen upp och solen skiner resten av dagen! Så fotograferingen i det gröna blev av! =)


    Vigseln var fantastisk! Jag trodde att jag skulle vara så nervös så jag inte kunde prata och att jag skulle böla mig igenom hela alltet, men icke! Jag var relativt lugn, mest taggad och grät knappt något. När vi gick altargången upp så var det lite känslosamt och även under solosångerna, men löftena fixade vi båda utan problem.


    Festen blev så otroligt lyckad oxå med massor av fina tal och spex. Maten var vrålgod och bröllopsbakelserna likaså! Vi dansade till grym musik ända in på småtimmarna. Busschaffisen var sur för att vi aldrig kom. Efteråt följde vi med hem till min bror på efterfest! (Vi är inte dom som är dom!) Där sjöng vi lite Singstar, sen gick vi hem för lite välbehövlig sömn.


    Bröllopsnatten tog vi mellan sön-mån och tog in på ett supermysigt ställe inte långt härifrån. (www.hestraviken.se) Maken hade bokat relaxavdelningen så där var vi i 1½h och bara njööt!

  • fryser
    Äldre 15 Sep 23:29
    #3

    vi gifte oss oxa den 28 aug. gar till o fran pa rosa moln fortfarande o idag njuter vi av de sista dagarna av sem med familjen. vill  inte hem till kyla da vi har runt 30grader pa dagarne. kommer hem till sv pa fre ef o i helgen ska vi oppna alla paket. ar glad att vi har sparat det sa att allt inte tar slut pa en dag. kollade pa en liten snutt av brollopsfilmen igar o kan inte fatta att vi gift oss.. sa skumt att se oss sta i kyrkan mm.
    helt underbart . ska bli harligt att komma hem o andra allt till det nya efternamnet o att fa lagga in lite bilder har pa br

Svar på tråden Vi som gifte oss 28 augusti 2010