• Malais

Gifta sig utomlands festen senare?

Planerar bröllop hösten 2011. Det i Paris, bara jag och min m2b. Sedan vill vi ha en stor fest för alla nära och kära hemma i Sverige, hur långt efter giftermålet kan man ha festen? Vi vill gifta oss i smyg, och funderar på fest under våren 2012? Eller blir det ett för stort hopp?

Tacksam för funderingar!

• Svar på tråden Gifta sig utomlands festen senare?
  • Florens09

Äsch, det låter väl prima. Man får väl göra lite som man vill? Kanske det skulle vara lite konstigt om man kom 1½ år senare och bjöd in till fest i och för sig, men inom ett år borde väl vara ok? Vi kommer ha vår fest i Sverige inan vi åker. Som en sorts "förfest" för att fira att vi ska gifta oss. Känns bäst för oss. Så att man slipper tänka på det när man är iväg och gifter sig och kan ta det lugnt efteråt istället. Passar oss. 

• ClaraH

Vi har festen tre veckor efter vigseln. Jag känner personligen att det blir mer bröllopskänsla ju närmare efter man kan genomföra det, så det var vårt val. Vi kommer att visa bildspel från vigsel för att öka känslan för gästerna i och med att de inte fick vara med. Det kanske är ett tips för er att tänka på också.

• Malais

Tack för era svar. Då vi vill ha det hemligt och kanske enkelt skicka en inbjudan till festen på ett vanligt turistvykort från Paris (där vi då gifter oss) vill vi att gästerna ska kunna komma. Som det ser ut kommer festen vara ca fyra månader efter vigseln. Men det verkar ju då inte uppfattas som konstigt! Tack för tipset ang bildspel!

• Thailand 11

Hej hej.. Vet. Inte om någon kollar denna tråd längre. Vi ska oxå gifta oss utomlands och sen ha festen hemma ca 6 mån efter vigseln. Åhh det är så svårt ändå med all planering. Vi vill ha det enkelt men ändå lite speciellt!! Funderar på buffé mat och en stilren dukning! Tacksam för idéer!?!?

• Snart TJs fru

vi gifter oss i slutet av december och vi har festen festen i maj.

Jag hade gärna velat ha festen närmare men min bm vill att man ska kunna vara utomhus.Sen så fyller jag 30år i juni och jag vill ha bröllopsfesten innan jag fyller år.

• Thailand 11

Vad kul. Hur har ni tänkt kring festen? Vart ska ni gifta er? Spännande mycket att planera! Roligt att höra era planer?

Svar på tråden Gifta sig utomlands festen senare?