• diiva

frieri.. tips och ideer?

jag och min sambo är förlovade sen ett år tillbaka.. vi är absolut inte traditionella av oss.. vi sa att vi skulle gifta oss om många år men förlova oss då.. nu vill jag förnya förlovningen och göra det traditionellt? jag som tjej vill "gå ner på knä" men på ett romantiskt sätt och ovanligt sätt..

vill göra nått som ingen annan gjort.. tex, lägga in reklam där jag säger villd u gifta dig med mig.. fast det är väldigt dyrt och de är inte ofta mins ambo kollar på reklamen..s å det funkar liksom inte.

det jag behöver är hjälp från er? har ni nå tips och ideer på hur jag ska fria till min sambo?

jätte tacksam för alla svar som finns.. =)

• Svar på tråden frieri.. tips och ideer?
  • Linn82

Jag snodde idén från den här killen. Men gjorde boken själv, köpte ett album och klistrade in kort. Ritade på vissa sidor istället. Skrev sedan till varje kort/teckning. En anledning per sida, så det blev 46 totalt. Så slog jag in boken i ett paket och överraskade som en "5,5-årspresent" :). Min sambo blev väldigt glad och ganska chockad. Och SÅ många som höjer på ögonbrynen för att det var jag som friade och inte han...

http://www.neatorama.com/2006/05/26/a-literary-proposal-50-reasons-why-you-should-marry-me/

• Pullan88

Jag hade en kompis som bjöd ut sin sambo på restaurang,

och på efterrätten stod det skrivet: Vill du gifta dig med mig?

Det tycker jag är väldigt gulligt :) Skulle aldrig vilja gå ner på knä.. känns lite pinsamt för mig.. så om man inte vill göra det så kanske detta är ett alternativ!

Man kan nog hitta på många romantiskare grejer än att gå ner på knä :)

Ha lite fantasi ;) hihi..

Svar på tråden frieri.. tips och ideer?