• brolencarlsson

Roliga spex och lekar vid bröllop?!!

Tycker det vore såå kul om man kunde hitta på nån rolig grej på brölloppet att överaska gästerna med.
    Har glott runt på youtube och hittat massa klipp där brudparet förväntas dansa sin vals...men då låten stannar upp och byts ut till nått helt annant och paret börjar chejka loss till en helt oväntad låt :) Såg jättekul ut...det är faktiskt nått jag funderat på man kanske skulle göra.
    Men tyvärr är nog min fästman inte den sortens person som skulle ställa upp på nått sånt...får se om jag får min vilja igenom :P

Har ni några tips på nå annat kul man kan göra?

//Madde

• Svar på tråden Roliga spex och lekar vid bröllop?!!
  • TalisQualis

Det där med dansen tycker jag verkar jätte kul och skulle absolut vilja göra en sån grej, men det är lite samma här att min m2b är inte så sugen på de, han vill inte ens ha valsen. Men jag skall fortsätta att bearbeta honom lite ;) han kanske ger med sig!

I övrigt så skulle jag också vilja höra om tips och idéer! En grej som vi skall göra som kanske inte går under kategorin spex eller lekar, men som jag tänker nämna ändå, är att istället för gästbok ska vi låta gästerna skriva ett litet brev/hälsning som sedan stoppas i ett kuvert. På kuvertet får dom sedan skriva när det får öppnas, tex "på 10års dagen", "när ni vinner en miljon", "på bröllopsresan" osv. Tycket det är en liten kul grej som gör att man kan suga på bröllopet extra länge :) Jag hoppas det uppskattas av gästerna också!

• FramtidaFruSandberg

min sambo skulle inte ställa upp på nåt sånt så jag drog ihop mina tjejkompisar och vi gjorde ett spex som vi framförde för honom (han fick sitta på en stol i mitten av rummet). Jag hade nämligen fått spela in en låt på möhippan också så vi tog den

• TalisQualis

Men vilken härlig idé! Måste se om jag kan få mina tjejkompisar till att göra en sån sak :P Vissa av dom vet jag redan nu kommer säga nej, men nån kanske jag kan övertala :P

• förlovadflicka

TalisQualis skrev 2010-09-13 15:19:26 följande:
    Det där med dansen tycker jag verkar jätte kul och skulle absolut vilja göra en sån grej, men det är lite samma här att min m2b är inte så sugen på de, han vill inte ens ha valsen. Men jag skall fortsätta att bearbeta honom lite ;) han kanske ger med sig! I övrigt så skulle jag också vilja höra om tips och idéer! En grej som vi skall göra som kanske inte går under kategorin spex eller lekar, men som jag tänker nämna ändå, är att istället för gästbok ska vi låta gästerna skriva ett litet brev/hälsning som sedan stoppas i ett kuvert. På kuvertet får dom sedan skriva när det får öppnas, tex "på 10års dagen", "när ni vinner en miljon", "på bröllopsresan" osv. Tycket det är en liten kul grej som gör att man kan suga på bröllopet extra länge :) Jag hoppas det uppskattas av gästerna också!

Jag kom på att man kan köpa en rätt stor målarduk o sen ställa fram oljefärger och så målar jag o fästmannen varsitt stort hjärta i mitten och sedan får alla gästerna måla varsitt hjärta var de vill på tavlan o sen kan man ha den i vardagsrummet :D

• TalisQualis

förlovadflicka - vilken bra idé!

• 110625

Jag har tänkt att ha liknande förlovadflickas förslag, att ställa upp en stor canvas på staffli och hänga en liten burk med bra pennor så får gästerna skriva/rita vad dom vill. Jag tror att vi kommer att ha kul åt tavlan om jag känner våra vänner rätt :) Sen är det också en rolig underhållning för gästerna.

Jag hade tänkt att ställa den i den lilla hallen i entrén för att sproda ut roligheterna lite eftersom det händer så mycket i den "stora salen".

• eigollet

Målarduken låter kul, men se till att ha förkläden eller annat som man kan täcka sina kläder med. I alla fall jag skulle säkert kunna skvätta ner både mig själv och andra.... :)!

• förlovadflicka

eigollet skrev 2010-09-27 16:35:56 följande:
    Målarduken låter kul, men se till att ha förkläden eller annat som man kan täcka sina kläder med. I alla fall jag skulle säkert kunna skvätta ner både mig själv och andra.... :)!

Tack för att du sa det, det tänkte jag inte alls på! :O

• Sebastiána
    förlovadflicka skrev 2010-09-14 10:34:36 följande:
      Jag kom på att man kan köpa en rätt stor målarduk o sen ställa fram oljefärger och så målar jag o fästmannen varsitt stort hjärta i mitten och sedan får alla gästerna måla varsitt hjärta var de vill på tavlan o sen kan man ha den i vardagsrummet :D
    Jag hade nog valt akrylfärg istället. Då kan man göra rent penslarna med vatten, annars måste man ju använda terpentin och det luktar så starkt. Om någon av gästerna får färg på händerna och gör rent dem med terpentin luktar h*n terpentin hela kvällen. Bra idé annars!
  • förlovadflicka

Sebastiána skrev 2010-09-28 15:03:45 följande:
    Jag hade nog valt akrylfärg istället. Då kan man göra rent penslarna med vatten, annars måste man ju använda terpentin och det luktar så starkt. Om någon av gästerna får färg på händerna och gör rent dem med terpentin luktar h*n terpentin hela kvällen. Bra idé annars!

Ok, sånt har jag ingen koll på! Men min lillasyster kan, hon har gått på bild och form sedan hon var liten så det löser sig :)

Svar på tråden Roliga spex och lekar vid bröllop?!!