• Hustru och man

Fixa naglarna.. hur?

Jag har normalt sett inga långa naglar, så jag vill ha en anings längre med vita tippar. Det jag inte vill är att gå och fixa dem regelbundet i flera månader efter bröllopet. Måste man det? Eller kan en nagelteknolog fixa naglar just för bröllopet som man sedan kan ta bort efteråt?
    Hur har ni andra gjort med era naglar inför bröllopet?

• Svar på tråden Fixa naglarna.. hur?
  • Pullan88

Jag biter ner mina naglar så långt det går..

därför vet jag inte alls hur jag ska göra heller.. :)

Kanske ett par vanliga korta lösnaglar.. Men det är sånt krångel med naglar!!

• Katlah

Jag fixar naglar jamt o standigt.
    Tar du gele gar du till salong sa filar dom bort, tar ca 1h.

Gor du akryliska kan dom ta bort med aceton men ga pa salong o gor det.
    Forsok inte gora det sjalv, kan skada naglarna.

Lycka till :)

• mattiasFästmö

kan du inte spara ut dom då? Om du bara vill ha en liten tipp så tar det ju inte så lång tid?

• Hustru och man

Pullan88, tack för bra tips.

mattiasFästmö, jag önskar att jag bara kunde spara ut dem, men det är lögn! Så fort det blir minsta ojämnt ellerr en liten spricka så är jag där och pillar :( Och de få gånger som jag lyckats spara ut dem är de så tunna och sköra att de går av ändå...

• mattiasFästmö

Hustru och man skrev 2010-09-10 18:21:24 följande:
    Pullan88, tack för bra tips.mattiasFästmö, jag önskar att jag bara kunde spara ut dem, men det är lögn! Så fort det blir minsta ojämnt ellerr en liten spricka så är jag där och pillar :( Och de få gånger som jag lyckats spara ut dem är de så tunna och sköra att de går av ändå...

Aha okej ja då blir det ju svårt att spara

• Pullan88
    Hustru och man skrev 2010-09-10 18:21:24 följande:
    Pullan88, tack för bra tips.mattiasFästmö, jag önskar att jag bara kunde spara ut dem, men det är lögn! Så fort det blir minsta ojämnt ellerr en liten spricka så är jag där och pillar :( Och de få gånger som jag lyckats spara ut dem är de så tunna och sköra att de går av ändå...
    Jag är PRECIS likadan!

Skulle aldrig klara av att spara.. är för nervös och biter på allt..

pennor biter jag sönder när jag sitter och tänker vad jag ska skriva..

Så naglar är ju bara att glömma!

Och ja, det har gått ett antal gånger att spara ut lite, men minsta lilla spricka eller flik så kan jag bara inte låta bli att bara bita av den igen.. Ett underligt men nödvändigt beteende :)

• Busan10

Du kan bara gå och fixa innan bröllopet, så länge du inte är nagelbitare och biter ner dom jätte korta, då är det svårt att göra förlängning.

Antingen går du tillbaka till salongen ca 3-5 veckor efter och får dom bortfilade eller så filar du ner dom kortare allt eftersom dom växer och materialet släpper.

Rekommenderar att du gör i gelé då detta är skonsammare än akryl.
    Vill bara säga att det finns öändligt mycket snyggt så stirra dig inte blind på att ha vita tippar :)

Lycka till ! :)

Svar på tråden Fixa naglarna.. hur?