• Pullan88

    Thailand, kan ni rekommendera?

    kan ni rekommendera några barnvänliga ställen i thailand?


    Gärna någonstans där det inte är partyparty om ni förstår..


    utan mer lugn och ro:)


    Där man ändå kan hitta på massa roliga utflykter och sånt..


    Vi kommer ha en dotter med på 3,5 år i januari 2012..


     


    Sen undrar jag över hur det är på stränderna i thailand? Är det jättepackat med folk eller är det ganska lugnt? Bildern kanske inte riktigt är som dom ser ut ju ;)

  • Svar på tråden Thailand, kan ni rekommendera?
  • jkbr

    Kho lanta är jätte bra om man gillar svenskar:)  Nästan alla turisterna är svenskar ,men det är lungt och skönt och väldigt barnvänligt. 


    Annars har du kho lipe och ko nai  jätte fint!! stränderna är absolut inte packade lungt och skönt.  Bilderna visar nog ganska rätt, googla så får du se:)


    KO chang  är också lungt och skönt och fina stränder.  Thailand är väldigt barnvänligt om man håller sig undan "hor destrikten" (jag skulle inte vilja att min son såg alla äckliga gubbar,spy)

  • Pullan88

    Tac kför svaret:)


    Skaa genast kolla upp detta!


    Skönt att veta att man just kommer till ett barnvänligt ställe med och inte massa dunkdunkmusik hela natten lång :)

  • lyckligbrud2011

    Jag kan varmt rekommendera Ko tao´, ko lanta och ko chang.  Även Ko lipe är mysigt!! sen har du ju alltid pkuket men lite turistigt kanske..

  • Pullan88

    vi har kollat lite till phuket innan..


    men även om det är massa turister, är det barnvänligt ändå?


     


    Jag ska kolla upp alla andra spännande platser.. men försöker hålla lite i plånboken med, vi har inte jättemycket pengar :)

  • Peppo79

    vi funderar också på thailand. Det ska finnas en liten ö som heter Koh Tao som ska vara fin. Dock måste man kolla regnperioder säger de som vart där. Phuket och Krabo som ligger på västsidan har inte samma regnpersion som öst där t ex Koh Samui ligger...

  • JustMeAndMyLove

    Jag var 2 veckor i Phuket med familjen när jag var 15. Det var hur häftigt som helst! 


    Det jag gjorde som kändes extra speciellt var att jag hyrde en moped (som visade sig vara brutalt trimmad) och åkte ut med några lokala invånare en bit utanför. Då såg man verkligen Thailands riktiga sidor på både gott och ont :)


    Vi hittade även ett billigare ställe att hyra hästar på, man behövde inte ha ridvana, var en otrolig upplevelse att se Thailand från hästryggen!


    Hotellet vi var i var väldigt barnvänligt, låg nära stranden i Phuket, min minsta syster var 5 år och det fanns bra barnpooler och var inget festande alls nästan trots att det fanns bar ute vid poolen. Tror det var ett Ving hotell om jag inte mins fel (?)


     


    Lägger in en varning också på att rida elefantridning osv. Det är känt där att många elefanter sköts väldigt illa, tyvärr.. :/ "Save the Thai Elephant" Har en del info om det tror jag.

  • marina86

    Jag har vart på phuket (patong) vilket är festa ställe men vi var där med familjen och de var jätte bra men inget jag skulle åka till på "smekmånad". Ska till krabi några familjer i november de är nog bättre och finns en väldigt fin skärgård där man kan göra utflykter. Men jag har hört som flera säger att koh lanta är bra och SVENSKT. svensk skola å sånt! koh samui ska ju vara fantastiskt men de är nog lite fest ställe! Jag skulle summera hela thailand som fantastiskt. Tänk på att i mars och februari kan de vara sjukt varmt och man bränner sig väldigt lätt. Vi åkte i november/december och de var behagligt och inget regn!

Svar på tråden Thailand, kan ni rekommendera?