• Pullan88

    VAA!? inte dyrare med frack!?

    Sitter och tittar på BT 's budget!


    Och dom skriver att normalt kostar det bara 900 att HYRA frack!


    Är det inte dyrare!??!?!


    what... det kostar ju typ 4000 att hyra klänning ;)


    Kan nåon vänlig människa bekräta att det verkligen är så billigt att hyra en vanlig frack!?


     


    :)

  • Svar på tråden VAA!? inte dyrare med frack!?
  • Syrinx

    Jag antar att det beror lite på var i landet du befinner dig, men jag gjorde en snabbsökning och här i Malmö kan man iallafall hyra frack komplett med lackskor för 1195:- på Södra Högtidskläder. Så det ligger säkert omkring en 1000-lapp alltså. Men det bästa du kan göra, om du vill ha helt säkra prisuppgifter, är väl att ringa till en herrklädesbutik i din stad och höra med dem vad det kostar

  • Pullan88
    Syrinx skrev 2010-09-07 17:06:18 följande:
    Jag antar att det beror lite på var i landet du befinner dig, men jag gjorde en snabbsökning och här i Malmö kan man iallafall hyra frack komplett med lackskor för 1195:- på Södra Högtidskläder. Så det ligger säkert omkring en 1000-lapp alltså. Men det bästa du kan göra, om du vill ha helt säkra prisuppgifter, är väl att ringa till en herrklädesbutik i din stad och höra med dem vad det kostar
    men det är ändå helt okej :D

    jag trodde vi skulle få betala jättemånga tusen kronor!


    På något underligt vist hade jag fått för mig att frack är mycket dyrare än klänning ;)


     


    är helt lättad nu :) det behöver bara vara en normal och fin frack, inga konstigheter :)

  • Syrinx
    Pullan88 skrev 2010-09-07 17:13:24 följande:
    men det är ändå helt okej :D jag trodde vi skulle få betala jättemånga tusen kronor! På något underligt vist hade jag fått för mig att frack är mycket dyrare än klänning ;)   är helt lättad nu :) det behöver bara vara en normal och fin frack, inga konstigheter :)
    Haha, ja visst är det härligt när någonting blir mycket billigare än man tänkt sig! Kanske är det billigare att hyra frack för att det är mer lönsamt för affärerna - en frack ändras ju inte efter modet och är det frack-klädsel kan männen bara ha frack. Som kvinna har man ju många flera val vad gäller klänningar, så det är kanske svårt för affärer att tillhandaha en massa olika klänningar till uthyrning? Bara en gissning Hoppas det blir bra med fracken iallafall!
  • Pullan88

    Ja det är ju en spännande teori :)


    Klänning är ju dyrt att hyra och köpa.. jag hoppas jag klarar mig på 4000..


    får leta som en nål i en höstack då kanske ;)

  • Rosenpetunia

    Jodå, vi hyrde komplett frack för 850 kr. och fick ha den över en långhelg (påsk) utan extra kostnad. Och detta var i Stockholm. Så njut av den härliga nyheten, nu har du ju några extra slantar att spendera om du hade tänkt runt 4000 kr. för frackhyran Lycka till med allt!

  • Pullan88
    Rosenpetunia skrev 2010-09-07 18:40:47 följande:
    Jodå, vi hyrde komplett frack för 850 kr. och fick ha den över en långhelg (påsk) utan extra kostnad. Och detta var i Stockholm. Så njut av den härliga nyheten, nu har du ju några extra slantar att spendera om du hade tänkt runt 4000 kr. för frackhyran Lycka till med allt!
    Jag blir bara SÅÅ glad över nyheten!

    Då betyder det att vi blir lite mindre fattiga ju :D


    Alltid skönt att priset man tänkt sig för EN gångs skulle går mycket längre ner än vad man tänkt sig istället för tvärtom :)

  • jkbr

    Men kostnaderna på budget verktyget är lite väl låga tycker jag,det mesta kostar ju mer.

  • Pullan88
    jkbr skrev 2010-09-07 20:36:40 följande:
    Men kostnaderna på budget verktyget är lite väl låga tycker jag,det mesta kostar ju mer.
    javisst.. vissa grejer reagerar man över..

    fast jag tycker det mesta är bra.


    Själv går min budget på mindre än nästan allt på BT 's budget eftersom jag tnker och trixar tills det blir bättre :)


     


    Min frisör är så snäll som t.ex fixar frisyr för bara 1000 kr på mig! Det är inte på långa vägar så dyrt som andra säger att det blir :)


    Bara man letar så går det..

  • Midvinterflicka

    Nån som vet vad det kostar att hyra jaquette/jackett, är det dyrare?

  • LSJS

    Jag köpte min sprillans nya klänning Alfred angelo för 3695 kr! Så visst kan du hitta en ny fin klänning runt 4000 kr! Se i mitt bildgalleri. Köpte min klänning hos www.brudofest.se hon är supertrevlig och har jättefina klänningar! Lycka till i jakten efter din klänning!


    20110528
  • LisaEleonor

    Jag blev förvånad över bugdeten vi gjorde, där står det att vigselringen ska kosta 1400, vår gick på 7000... Ändå kommer vår bugdet sluta på det som BTs bugdet slutar på. Känns lite skumt faktiskt.

  • 1700tal

    För inte tala om BTs prislapp på att hyra ett slott/herrgård som festlokal. Tror de tyckte det skulle kosta 2000-2500 kr. HA, as if!! I så fall skulle bygdegårdar och församlingshem stå tomma...

  • Emblas Mamma

    Haha min sambo hyrde nu frack och hatt ochlitebtilö, för 3700 kr! Inte alls som budgeten, men det finns visserligen billigare :)

  • TheD

    Där vi troligen kommer hyra ifrån kostar frack med allt tillbehör, även skor, 1.500:-

  • Matilda Bäcker

    Jag blev också helt chockad men vi hyrde min blivandes frack för 1500, då ingick ALLT, från skor till manchettknappar, ja rubbet. Det är trevligt när man överraskas åt det hållet nån gång

Svar på tråden VAA!? inte dyrare med frack!?