• mattia­sFästm­ö
    Äldre 6 Sep 13:45
    8863 visningar
    35 svar
    35
    8863

    sex på bröllopsnatten?

    Jag och en vän satt och diskuterade detta nu inför mitt stundande bröllop,
    hur vanligt är det egentligen att man faktiskt har sex på bröllopsnatten?
    Hon påstod att hon trodde det är något man säger, men att få faktiskt orkar ha det. Att efter en hel dag med fixande och nerverna utanpå kroppen så vill man bara gå och lägga sig och gosa lite på sin höjd. Att det mer var förr i tiden då man inte fick ha sex försen på själva bröllopsnatten.
    Men jag tänker att det på nåt sätt blir att när man väl kommer till rummet och man är man och hustru och man kan slappna av att det blir någon tändning av det?

    Vad säger ni? HAR folk faktiskt sex på bröllopsnatten eller är detta något som ligger som en prestationsångest från förr i tiden men som folk i dag inte orkar med?


    blir Fru den 23 Oktober -10
  • Svar på tråden sex på bröllopsnatten?
  • jeslan
    Äldre 6 Sep 19:12
    #21
    Lúz de mi vida skrev 2010-09-06 18:15:36 följande:
    Men alltså.. Vem har sagt att man MÅSTE ha sex?? Det är bara dumt med måsten. Det är helt upp till var och en förstås. Jag gifter mig inte för sexet, utan för äktenskapet och för att vi två ska bli ett. Om vi sedan orkar ha sex är det en bonus ;) Men vi är båda överens om att vi tar det som det kommer.. Vi har ett helt liv på oss om det inte skulle bli just den natten...
    Ingen har sagt det,är min personliga åsikt
  • Semlor­na
    Äldre 6 Sep 19:46
    #22

     


    anne på grönkulla skrev 2010-09-06 19:01:42 följande:
    Tror det klokaste är att inte förvänta sig nåt men vara glad om tillfället ges!

    Precis. Vi har sagt som så att orkar och vill vi så absolut men att ha sex bara för att är inget för mig.

  • pyrro
    Äldre 6 Sep 20:10
    #23

    Jag tycker absolut inte att man MÅSTE ha sex på bröllopsnatten.....men jag ville absolut ha det. Inte för att man SKA utan för att jag inte kunde vänta en sekund längre på att få ha sex som man och hustru för första gången. Sen skrev nån att det inte var så viktigt när man varit ihop x antal år men för mig var det precis tvärt om. En hel dag som bara handlar om oss och vår kärlek och sen komma hem utan att behöva ta hand om några barn. Spelar ingen roll om det var sent nog orkade vi alltid:) Sen uteslöt ju inte det morgon efter sex heller för den delen....hehe

    Nä vill ni inte ha sex på bröllopsnatten så gör det definitivt inte för att mna SKA för hur kul är det?! Men personligen så skulle jag nog tycka att nått inte var riktigt rätt om jag stressat ihjäl mig så över mitt bröllop att jag inte orkade ha sex med den jag gift mig med....men vi är alla olika

  • Peppo7­9
    Äldre 6 Sep 20:14
    #24

    Vi gifte oss förra lördagen och sov på hotell. När jag hade varit och sminkat av mig på toaletten och kom tillbaka hade min älskling deckat. fast det anade jag redan tidigare på kvällen, för han va rätt i gasen men vi hade dessutom sagt innan att vi inte skulle ha den "pressen" på oss att vi var tvugna att ha sex på bröllopsnatten bara för att, och det var ganska skönt *haha*

  • jeslan
    Äldre 6 Sep 20:43
    #25

    Det här med alkohol o bröllop känns för mig sådär,ok att gästerna blir i gasen men inte vi själva,jag vill verkligen inte ha en dyngfull man med mig in i sängen oavsett om vi ska ha sex eller inte....Jag dricker ju inte själv så jag lär ju inte bli full

  • Uttan
    Äldre 6 Sep 20:54
    #26

    Absolut inga måsten med sex på bröllopsnatten.

    Om jag och min sambo inte har sex kommer jag dock bli besviken. Har underbara underkläder och tränar/tränat som fan för att se bra ut. Vi brukar alltid kunna få till det oavsett ork.

    En avslutande tanke bara, som jag själv reflekterade över: Varför köper man sexiga underkläder om inte för att tända till lite extra och ha sex på bröllopsnatten?

  • Vi2all­tid
    Äldre 6 Sep 21:05
    #27

    Det kan ju vara trevligt, men det känns kanske viktigare att stanna kvar på festen så länge man orkar för att få umgås med alla nära och kära. Man har hela livet på sig sen att ha sex :)

  • Aleta
    Äldre 6 Sep 21:50
    #28

    Det är en bonus, men det är nog många som inte orkar. Morgonen efter, när man vaknar är ett hett tips.


     

  • tovela­inen
    Äldre 6 Sep 21:52
    #29

    Vi ramlade i säng vid fyra på natten efter att ha avslutat en brakfest med nattbad och mcdonalds nattamat, helt underbart! Så ingen sex då men morgonen efter var desto härligare med morgonsex och mys i sängen. Visst gifter vi oss inte för att ha sex och vi hade varit tillsammans i 5 år så det var ju inget nytt direkt, men wooow vilken känsla att göra det och samtidigt njuta av att jag är hans fru!

  • Jessik­a81
    Äldre 6 Sep 22:56
    #30

    Gör en omröstningstråd! :)

  • shakyn­ose
    Äldre 6 Sep 23:07
    #31
    Jessika81 skrev 2010-09-06 22:56:09 följande:
    Gör en omröstningstråd! :)
    Bra idé!

    Eller, jag tycker två: En för er som är gifta och har facit, och en för oss som inte gift oss än om vad vi tror kommer hända.

  • Mymlan­16
    Äldre 23 Sep 16:18
    #32

    Man har ju varit omgiven av folk hela dagen, och så är man plötsligt ensam med den där personen som man älskar och är förälskad i. Och som dessutom gått runt och varit så där alldeles extra fin och vacker hela dagen. Vi var hel slut, men kunde inte låta bli varandra ändå ;) Men avslutar liksom dagen/natten genom att vara sådär alldeles hudlöst nära, och allt det andra är avskalat, kvar just då var bara "vi´et". Det var fint. Men visst är man trött (men det tänker man ju inte på när man "kommit igång... ;) )

  • Sanna2­010
    Äldre 23 Sep 16:40
    #33

    vi gifte oss i lördags! Vi hade sex på natten och även på morgonen

    Inte för att vi va tvugna utanför att vi ville. Båda va helt slut, men vi somnade gott sen...haha

  • fibobs
    Äldre 23 Sep 21:57
    #34

    har inte lästa alla inlägg, men vi hade väl den mest oromantiska kvällen ever!!!
    Huset fullt av folk, släktningar och vänner. Vi la oss inte förrän 5 på morronen, och då lite utspridda här och där.
    jag och min man hamnade en i källaren och en på övervåningen....lagom 6igt :)
    Men vi har ju haft några år bakom oss och hela livet framför oss,,,,,så varför haka upp oss på just en natt????

  • pyrro
    Äldre 24 Sep 08:15
    #35

    Fibobs> SÅ länge du själv inte hakar upp dig på det så är det ju ingen fara:)
    Personligen skulle jag ha tyckt att det var fruktansvärt om vi inte somnade tillsammans på vår bröllopsnatt (eller nån annan natt för den delen heller) och vi har 5 år och 2 barn bakom oss

Svar på tråden sex på bröllopsnatten?