• Sebastiána

Vad ska ni ha i baren?

Jag är själv en drink-tjej, men jag vet inte hur det är med mina gäster. En del är väl som jag, andra dricker helst bara öl (som min BM), andra helst bara vin.

Vad tänker ni servera i baren? Vi åker till Tyskland och handlar så vi bjuder på allt. Som våra planer ser ut nu kommer vi att ha någon som sköter om baren och blandar lite enkla drinar samt fyller på när saker tar slut och snyggar upp lite = ingen utbildad bartender alltså.

Öl kommer vi att ha, kanske två sorter. Vin blir det också och en eller två sorters cider. Jag vill gärna bjuda på drinkar också. Hur många är lämpligt. Har noll koll. Just nu funderar vi på att ha två drinkar med alkohol (GT och P2) och en utan. Hade det varit bättre med tre drinkar med alkohol och två utan? Eller 2+2 (på min sida är minst 7 personer mer eller mindre nykterister)?

• Svar på tråden Vad ska ni ha i baren?
  • Gorgeousnes

Vi ska ha Mojitos och Cosmopolitans :)! Och sedan lite annat. har utbildad bartender och vi har mkt sprit så ska bara komplementera med groggvirke. Har t om Tequila haha.

• Sebastiána
    Gorgeousnes skrev 2010-09-05 13:02:43 följande:
    Vi ska ha Mojitos och Cosmopolitans :)! Och sedan lite annat. har utbildad bartender och vi har mkt sprit så ska bara komplementera med groggvirke. Har t om Tequila haha.
    Hur mycket kostar er bartender? Vi har iofs bara 50 gäster, men en bartender är ju alltid trevligt om man har råd. Då kan ju denne blanda lite fritt med vad som finns.
  • Gorgeousnes

Max 200 per timme tror jag. Vi har drygt 60 gäster.

• Sebastiána
    Gorgeousnes skrev 2010-09-05 16:09:52 följande:
    Max 200 per timme tror jag. Vi har drygt 60 gäster.
    Det låter ju som ett bra pris. Var hittar man en bartender till sin fest?
  • Gorgeousnes

Cateringfirmor brukar ha. Eller andra ställen. Kolla olika bartenderskolor å dylikt. Jag har vänner inom branschen som har fixat å trixat åt mig :)!

• lunagarden

När min syster gifte sig hade de fullutrustad bar, men det var i princip bara gindrinkarna som gick åt.

Vi kör spritfritt och kommer att bjuda på öl, rosévin, rött vin, vitt vin och cider i baren.

Dessutom två vindrinkar: rosé och fanta eller vitt vin och sprite.

Någon alkoholfri drink ska vi ha också.

• Fialotta 78

Vi kommer att ha tre drinkar som är lättblandade. Sedan kommer vi att ha några andra spritsorter, likörer, starkvin och läsk. Kommer även att bjuda på öl, vin och cider.

Drinkarna vi kommer att ha är

Razz Passion
    4 cl Bacardi Razz
    2 cl Passoa
    Sprite

Green Demon
    4 cl Bacardi Limon
    2 cl Pisang Ambon
    Sprite

Isbjörn
    4 cl Vodka
    2 cl Bols Blue
    Sprite

• pyrro

Vi hade ingen bar dirket utan man fick ta för sig det man ville ha

Vi hade öl, vitt vin, rött vin, tequila rose, hjortronvin (till tårtan), Xante
    Som enda drink hade vi mkt uppskattade Vanilla Passion!

• Sebastiána

GT känns spikat, likaså P2. Får se om det blir en tredje drink, annars räcker det kanske bra med cider och öl, och vin också då.

Svar på tråden Vad ska ni ha i baren?