• Bride2011

Hårförlängning med keratinvax

Jag har hårförlängning med keratinvax och vill nu sätta om slingorna eftersom många fallit ur och de som sitter kvar har kommit ner en bit eftersom håret växt. Frissan jag gjorde det hos har slutat (salongen finns inte kvar) så jag undrar om ni kan tipsa om någon annan frissa i Stockholmsområdet som kan sätta om slingorna åt mig? Tack tack

• Svar på tråden Hårförlängning med keratinvax
  • Mariamilena80

Jag har och har haft keratinvax slingor i minst 5 omgångar, mina har suttit mellan 6-8 månader men jag har aldrig satt om dem.

Fungerar det så bra? Har aldrig hört talas om det.

• walma

Slingor som glidit ur kan du inte sätta om, du måste köpa nytt hår.

• Hoffsennanen Tottoplex

Varför vax i alls? Jag hade, vad det nu hette, små grejer som hon klämde till med tång som nöp om mitt eget hår. Ingen värme eller annat. Sliter inget alls på hotet. Bara att betala för nya såna klämma fast grejer om du vill sätta om håret. Själva slingorna kan du använda om och om igen om du vill mina ligger hos stylisten väl omhändertagna tills den dagen jag vill sätta om dem

• Fyrtiotvå

walma skrev 2010-09-11 18:34:21 följande:
    Slingor som glidit ur kan du inte sätta om, du måste köpa nytt hår.  

Eeeeeeeeeeeeh???
    Det klart man kan sätta om det... Handlar om att man ska ta hand om håret medans man har det så att det är fint fortfarande....
    Har haft sådan förlängning i flera omgångar...
    Ca 3-4 månader och när det vuxit ut för långt så tar frisören ut det och sätter om det... De har bara på mer lim...

• walma

Visst olika frisörer gör ju på olika sätt, men får vi in en kund på salongen som har satt i hår hos oss och dom börjar glida ur inom 3mån så sätter vi i nytt,inte kluttar på mer lim :)

• Fyrtiotvå

walma skrev 2010-09-13 22:10:44 följande:
    Visst olika frisörer gör ju på olika sätt, men får vi in en kund på salongen som har satt i hår hos oss och dom börjar glida ur inom 3mån så sätter vi i nytt,inte kluttar på mer lim :)

Det gör inte min heller... (kluttar bara på mer lim alltså)

Hon tar ut allt hår först... Sedan sätter hon om det håret igen... Med nytt lim...
    Om håret är av bra kvalite så går det att återanvända...

Eftersom jag är väldigt noggrann med att ta hand om håret när jag har förlängningen så är det inga problem med det... Håret är inte slitet och kan användas fler gånger...

Varför betala flera tusen för nytt hår när man kan ha samma hår och betalar för bara isättningen...

Svar på tråden Hårförlängning med keratinvax