• eigollet

Vaxat överläppen, AJ!

Fasen, jag brukar ju kolla runt här på BT innan jag annammar mina idéer.... nu fick det bli utan er input vilket ledde till en hemmavaxning av fjunen på överläppen.

F****N, vad ont det gjorde! Just nu pulserar det ordentligt och blossar ordentligt. Men blev fint i alla fall, tror jag. M2b lär ju knappt märka skillnad :D!

Hur ofta vaxar man? Håller det enmånad till bröllopet så man slipper genomlida det här igen?!

:)

• Svar på tråden Vaxat överläppen, AJ!
  • Sanna2010

Jag kan varmt rekomendera att ta bort med laser på klinik!!! Då tar du bort dem en gång för alla! jag gick ca 5-6 gånger innan jag kände mig helt nöjd...

• Dannedo

Se upp med att vaxa själv, har hört om folk som misslyckats och blivit alldeles flådda... Testa att bleka istället när det börjar växa ut igen, då slipper man dessutom eventuella röda prickar :)

• Chroma

Hej,

Vad använde du för vax? Jag använder små smala "strips" som är speciellt gjort för överläpp, armhålor och dylikt. Tänk på att du måste spänna ut huden (mycket) innan du drar, på mig hjälper det mycket.. jag får aldrig ont längre nu när jag vet hur jag ska göra. :)

Jag vaxar var tredje-fjärde vecka ungefär. Om du vill att det ska vara helt slätt på din bröllopsdag så vaxa 4-5 dagar innan, då är du inte svullen eller röd på din stora dag. :)

Lycka till.

• eigollet

Haha, flådd blev jag som tur var inte!
    Nu har det lugnat ner sig i alla fall och är jättelent och fint.

Jag använde Veet, såna speciella små remsor till ansiktet. Ska prova tipset att sträcka huden mer, för det gjorde verkligen sjukt ont.... :( Och inte göra om det för nära inpå bröllopet.

Men, summa summarum är jag jättenöjd!

Svar på tråden Vaxat överläppen, AJ!