• nasse75

    bröllopsresa på en vecka

    vi gifter oss på nyårsafton o vill åka iväg på resa nästa dag. jag vill helst inte vara borta längre än en vecka eftersom vi har småbarn. samtidigt vill jag åka till nåt härligt varmt exotiskt ställe. men sitta 14h i flyg o sen ha jetlag för en vecka känns lite stressit. jag har föreslagit dubai eller stadsweekendresa i europa(kallt dock) o sen när ungarna e större åka iväg 2 veckor till typ bali. men gubben vill absolut till asien,sydamerika el nån söderhavsö...nån med förslag,tips??

  • Svar på tråden bröllopsresa på en vecka
  • eigollet

    Nu är ju inte jag expert på något sätt, men Afrika då?
    Ligger ju rätt söderut, vilket minimerar restid och på andra sidan ekvatorn är det ju sommar i januari väl?
    Safari och sol i Sydafrika hade jag kollat på!

    Annars är det ju Sydamerika, Asien, Australien, NZ men också låååååång resa.

  • vinter2011

    Vi har varit på Kap Verde en vecka på vintern, det kan jag rekommendera. Väldigt fina stränder och bra all inclusive hotell relativt billigt! Och det tar bara ca 7 timmar att flyga.Men inte riktigt varmt som thailand mm.

  • anne på grönkulla

    Om han har så specifika önskemål så kanske han kunde föreslå nåt som passar det oxå?

    Men ska man få varmt mitt i vintern så får man ju flyga rätt långt - tyvärr. Dubai är inget dumt alternativ i det läget - eller Afrika rakt söderut (iaf ingen jetlag).

Svar på tråden bröllopsresa på en vecka