• Hanna och Petter

    Höstbröllop 2011

    Är det några fler som ska gifta sig nästa höst och vill utbyta lite ideér? Vi tänker oss ett oktoberbröllop men har inte bestämt datum än, väntar på att hitta den perfekta lokalen..

  • Svar på tråden Höstbröllop 2011
  • Pinkgrape

    Haha oj, alla verkar ha hunnit lång i sin planering redan. Nu börjar jag känna stressen :P


     


    Vi har en väldigt liten budget, på drygt 20 000kr, men då kommer vi ta kuvertavgift istället för presenter. 


     


    Vi kommer få mycket jobb att göra själva :) Men det känns rätt kul faktiskt.

  • Pinova

     


    Mörk Ängel skrev 2010-10-14 10:14:38 följande:
    Nej, 22 oktober menar jag =D Har ni gjort upp någon budget än?

    Nej, inte än. Men jag kommer börja snart. I o med att vi ska gifta oss utomlands och sedan fortsätta vidare på smekmånad känns det svårt att sätta någon buget just nu. Men när vi vet hur mycket själva resan kommer att kosta så blir det säkert lättare.

    Hur mycket pengar har ni tänkt lägga på vigselring/ar?

    Här finns bilder på min favoritklänning.
    framtidafrulindskog.blogspot.com


  • Wedding2012
    Pinova skrev 2010-10-14 13:39:26 följande:
      Nej, inte än. Men jag kommer börja snart. I o med att vi ska gifta oss utomlands och sedan fortsätta vidare på smekmånad känns det svårt att sätta någon buget just nu. Men när vi vet hur mycket själva resan kommer att kosta så blir det säkert lättare.Hur mycket pengar har ni tänkt lägga på vigselring/ar?Här finns bilder på min favoritklänning. framtidafrulindskog.blogspot.com
    jag minns inte exakt vad min ring kosta + att vi fick den på 30% rabatt =), sambon ska inte ha någon ring, han har redan förlovningsringen och vill inte ha en till
  • teddy66

    Vi har inte bokat något mer än bara datumet. Ska försöka boka en lokal så fort vi kan och även kyrka. Ska kanske titta på några i helgen. Har tittat lite på klänningar på nätet och försöker komma på om vi ska ha dans osv. Går trögt. Fick ett litet utbrott igår om att m2b inte är så mkt för att planera i övrigt och överlämnar det mesta till mig. Tyvärr vill jag inte stå själv och planera med våra föräldrar. 


     


    Vad ska ni ha för färgtema?

  • Wedding2012

    vi har inte bokat något eller bestämt datum, har väl halvt bestämt 20e augusti iaf men vi får se.. det hänger mkt på om vi kommer kunna spara ihop till nästa år annars kommer vi ta det 2012 iaf.

  • Mörk Ängel
    Pinova skrev 2010-10-14 13:39:26 följande:
      Nej, inte än. Men jag kommer börja snart. I o med att vi ska gifta oss utomlands och sedan fortsätta vidare på smekmånad känns det svårt att sätta någon buget just nu. Men när vi vet hur mycket själva resan kommer att kosta så blir det säkert lättare.Hur mycket pengar har ni tänkt lägga på vigselring/ar?Här finns bilder på min favoritklänning. framtidafrulindskog.blogspot.com
    Jag tror min ring kommer gå på runt 30-40.000. 

    Kul att köra färgade skor!!

  • Wedding2012
    Mörk Ängel skrev 2010-10-15 12:18:51 följande:
    Jag tror min ring kommer gå på runt 30-40.000.  Kul att köra färgade skor!!
    vad ska du ha för skor? jag ska ha glittriga converse
  • Wedding2012

    vad ska ni ha för låt när ni går in i kyrkan? ge mig massor av tips =D

  • Moster Stina

    Hej på er alla blivande höstbrudar! Jag gifter mig själv dock på sommaren (hoppas jag det fortfarande är då...) den 20:de augusti. 5 mil från Stockholm, Fem mil från Uppsala.
    Någon av er (fler än Lommare) som skulle vilja byta tjänster?

    Jag själv är t ex en som kan stå för musiken, i form av solosång, piano, fiol, och tvärflöjt...

  • Wedding2012
    Moster Stina skrev 2010-10-25 07:46:33 följande:
    Hej på er alla blivande höstbrudar! Jag gifter mig själv dock på sommaren (hoppas jag det fortfarande är då...) den 20:de augusti. 5 mil från Stockholm, Fem mil från Uppsala.Någon av er (fler än Lommare) som skulle vilja byta tjänster?Jag själv är t ex en som kan stå för musiken, i form av solosång, piano, fiol, och tvärflöjt...
    vi har tänkt gifta oss samma datum som er haha kul =)
  • Moster Stina

     


    Wedding2012 skrev 2010-10-25 07:58:43 följande:
    vi har tänkt gifta oss samma datum som er haha kul =)

    Ett bra datum hoppas jag!

  • Ocean Bride

    Hej på er!

    Härligt att jag hittade denna tråden, . För oss lutar det mot 5/11 nästa år =)

    Kollar lite på klänningar, spånar på hur vi ska ha inbjudningar mm. Kyrka vet vi vilken, men inte bokad än, fest lokal likaså.

    Längtar!

  • Wedding2012

     


    Moster Stina skrev 2010-10-26 07:29:57 följande:
      Ett bra datum hoppas jag!

    våran kyrka hade inte öppet den 20e så vi har bokat den 27e!

  • Wedding2012

    Nu har vi bokat kyrkan! ahh nu känns det ännu mer på riktigt.. den 27e augusti 2011 bär det av kl 16.00 =D

  • Wedding2012

    då var man gift.. i lördags 27/8 kl 16.00
    var hel lugn och inte nervös ett dugg, tills jag stod på trappen och skulle in i kyrkan =), men allt gick så bra =), och vi hade verkligen tur med vädret, vi hade 27 grader och sol, dan efter så regna det istället =)

Svar på tråden Höstbröllop 2011