• ClaraH

Typa av sminkning?

Jag funderar allt mer på att sminka mig själv. Dels för att vi inte ska gifta oss på hemorten, så provsminkning hinner jag nog inte med, och dels för att jag vill ha koll. Men vilka färger ska man veta pasar en? Vilken ögonskugga blir bra på bild? Ska man lägga på lite extra för att bli bra på kort? Finns det några traditionella färger som passar till vit klänning?

Vilka färger hade ni gifta brudar?

Jag är blond och har gråblå ögon. Ljus hy. Normalt sett använder jag guldbrun ögonskugga och ibland turkos look. Jag finns på den här bloggen lite överallt. Där kan man se hur jag ser ut. www.salstatosee.blogspot.com

• Svar på tråden Typa av sminkning?
  • Pettetrera

Hej !

Jag skall ha lila färgtema på mitt bröllop så jag har valt en sval lila färg :)
    ganska markerande blir det :)

Jag hade nog följt mitt färgftema om jag var du :) vad skall ni ha för färg ??

• ClaraH

Jag har inte kommit så långt med att bestämma färgtema, det som hittils kommit upp är svart, silver, vitt och rött och det känns lite för dramatiskt som sminkning för mig. Utan jag funderar mycket i vad jag passar i med mina färger och med vit klänning.

• Pettetrera

Hej igen:)

nja kanske lite dramatiskt men om du bara skulle skugga med det svarat då ??

Nej jag skall till en frisör som skall fixa detta :)

Vart och när är det bröllop för er då ???

• lule

Jag skulle satsat på en ljus bas på ögonen med mildare sotning i nougat samt någon mörkare brun, jobba med bra penslar. Och ja, man ska lägga på extra för det blir bättre på bild, men viktigt att ha ett underlag som matchar din hudton så du inte blir brunare eller orange... Sedan skall det hålla en hel dag så viktigt med bra underlag av krämer osv.

Det blir lagom dramatiskt och väldans snyggt. Det där med att följa färtemat känns lite väl...

• ClaraH

Bröllopet blir i Linköping 30/7 nästa år med närmaste familjen, men festen är i Stockholm 20/8.

Har ingen aning om jag passar i svart, känns lite kraftigt, men har aldrig provat. Jag har ju ett år på mig och kanske gå till FACE för lite råd och öva, öva. Problemet är att jag ofta får helt olika råd när jag går och frågar....

• ClaraH

lule skrev 2010-08-26 09:40:02 följande:
    Jag skulle satsat på en ljus bas på ögonen med mildare sotning i nougat samt någon mörkare brun, jobba med bra penslar. Och ja, man ska lägga på extra för det blir bättre på bild, men viktigt att ha ett underlag som matchar din hudton så du inte blir brunare eller orange... Sedan skall det hålla en hel dag så viktigt med bra underlag av krämer osv.Det blir lagom dramatiskt och väldans snyggt. Det där med att följa färtemat känns lite väl...

Jag tror att jag har koll på underlag. Använder en foundation från Dior och Kanebos löspuder och en concealer från FACE. Har även en primer från smashbox, men märker ingen direkt skillnad, men jag ska börja träna med den också. Jag använder Biotherms hudvårdsprodukter och krämer.

Så brunt skulle alltså funka även till bröllop och vit klänning då? Eller ska man ha något i blått?

Det bästa är kanske att börja träna nu och ta foton både ute och inne och att göra det nu, då jag har lite "sommarhy" fortfarande.

Svar på tråden Typa av sminkning?