• himlenrunthörnet

Fotograf i Örebro?!

Jag söker efter en fotograf i Örebroområdet som kan vara med under del av den stora dagen. Har någon nåt tips på någon som både är duktig och har lite fantasi för roliga och lite annorlunda foton? Helst inte för dyr heller...

• Svar på tråden Fotograf i Örebro?!
  • Etnica

Jag antar att man själv får bestämma hur man vill disponera timmarna. Jag vill ha med mig fotografen när jag är hos frisören o så därför får vår bekant ta över efter kyrkan o själva porträttfotograferingen. Vill du hellre ha med fotografen vid middagen/festen så tror jag det går bra.

• himlenrunthörnet

Nu har jag fått svar från collage-foto. De var ju väldigt billiga på själva fotograferingen, men det fanns ingen möjlighet att köpa en cd-skiva med högupplösta bilder. För 20 normalstora bilder i ett album skulle de ha ca 4000 kr, eller om det var ännu mer... Förstoringar från 1200 kr st...

• Etnica

Oj!!! Så smart var ju inte jag som frågade om sånt. Hmm... Men samtidigt var det ganska bra då jag hittat en fotograf som jag hellre vill ha men som kostade ca 12000:- men då får man dom 250-300 bästa bilderna högupplösta o redigerade på cd. Ska bara få min sambo med på noterna. Fast jag tror inte det ska vara några problem.

• MsRW

Vi fastnade inte för någon i Örebro men blev rekomenderade Henrik Mill från Västerås. Han verkar jobba i hela Mellansverige men man får betala hans resekostnader. Han tar helt underbara bilder och det ingår konsultation och testfotografering i alla paket. Han kostar mellan 7500-17000 beroende på hur länge man vill ha honom. Vi valde 6 timmars paketet och detta kostar 12000 och det ingår 250-300 bilder + 10 bilder från testfotograferingen. Han svarar snabbt och är supertrevlig!  :)

• Etnica

Jo jag har också fastnat för honom o har haft mailkontakt med honom. Bilderna är verkligen superfina!!! Ska som sagt bara få min sambo med på noterna men jag tror det ska gå. Senast igår sa han att jag var värd det bästa på vår stora dag. Ska ta ett snack med honom ikväll.

• MsRW

Etnica: Det är klart att du (och ni båda) är värda det bästa! Lycka till med snacket!

• beasu

Hej! Här har ni en örebro brud! Jag rekommenderar mer än gärna Hanna Maxstad som fotade mig och min man på vårt bröllop den 4 sept. Det är en riktigt konstnär! Hon harnågra års erfarenhet och är sjukt duktig!! kika in på www.hannamaxstad.com Ett litet tips bara! Lycka till!  

• Wedding2012
    Etnica skrev 2010-08-30 16:07:30 följande:
    Vi har bokat Michelle Fearon på CollageFoto i Örebro. Vi tog det största paketet dom hade o det kostade 3000:- för 6-7 timmar. Sen tillkommer bilderna man vill ha.Jag har kollat på dom flesta fotografet ,men inte hittat någon som jag tyckte var outstanding sas så då valde jag detta alternativ som är sjuuukt billigt!!!Titta på deras hemsida www.collagefoto.se
    ttar dom 3000 för 6-7 timmar PLUS att ni får betala för bilderna eller ingår dom i priset?
  • Bubo

Alex XXXXXX skrev 2010-10-19 10:24:17 följande:
    Hej!Mitt namn är Alex XXXXXXXX.Tänkte bara göra lite reklam med att jag är bröllopsfotograf. Kolla gärna in i mitt galleri här på bröllops torget och även min hemsida!XXXXXXXXXXXX Telefon: XXXXXXXXXX Med varma hälsningar,Alex XXXXXXXXX

Du vet så väl att det inte är tillåtet att göra reklam här.

Du är säkert lika dum som du ser ut !!!!

• Tarja

Du, Bubo, inte bra att man gör reklam - men uttalandet du ger är förbannat elakt! Upplys gärna folk men kränk inte!!!  

• annab10

studiomix.se är bra, vi anlitade dem när vi gifte oss. Kolla deras hemsida och bilder. Ser de även har företag här med på sidan

• annab10
    Etnica skrev 2010-09-04 12:34:49 följande:
    Oj!!! Så smart var ju inte jag som frågade om sånt. Hmm... Men samtidigt var det ganska bra då jag hittat en fotograf som jag hellre vill ha men som kostade ca 12000:- men då får man dom 250-300 bästa bilderna högupplösta o redigerade på cd. Ska bara få min sambo med på noterna. Fast jag tror inte det ska vara några problem.
    Inbilla inte mig att NI får 250 - 300 bilder redigerade!! Det skulle ta en evighet per bild att sitta med. Jag retuchar själv bilder och det tar lååång tid även om man bara gör minst småändring.  Då tror ja denna fotograf lägger dem i lightroom eller annat program och konverterar dem till samma retusch snabbt och enkelt..Undrar om de blir bra bilder för de priset då?? hmhm..nä jag tror inte på detta koncept för 5 öre.
  • Lördag hela veckan

annab10 skrev 2010-10-24 12:43:00 följande:
    Inbilla inte mig att NI får 250 - 300 bilder redigerade!! Det skulle ta en evighet per bild att sitta med. Jag retuchar själv bilder och det tar lååång tid även om man bara gör minst småändring.  Då tror ja denna fotograf lägger dem i lightroom eller annat program och konverterar dem till samma retusch snabbt och enkelt..Undrar om de blir bra bilder för de priset då?? hmhm..nä jag tror inte på detta koncept för 5 öre.

Hej Annab10!
    Visst tar redigeringen av bilderna mycket tid, men har man bra bilder från början så tar det inte en evighet. Det handlar inte om 250 - 300 porträttbilder utan det är även på miljöer och detaljer. Hur länge redigera man en bild på en tårtbit? ;) Skämt o sido, det är mycket jobb med att fotografera ett bröllop och inte minst med att göra klart bilderna efteråt. Alla bilder ska bearbetas separat, vissa bilder tar längre tid och andra går fortare. Men jag vill bara hindra dig från att göra förhastade uttalanden. Besök gärna fotografens hemsida och gör en mer rättvis bedömning.

• Viccan

Hur går det? Har ni funnit någon bra och prisvärd fotograf till bröllopet eller verkar det omöjligt??

Svar på tråden Fotograf i Örebro?!