• eigollet

Korsett- behöver man det?

Hallå!
    Har köpt en underbar klänning med halterneck och snörning bak.
    Nu har jag börjat fundera på underkläder.

Helt ärligt så skulle jag kunna gå utan BH i klänningen, för att mina två kompisar är rätt blygsamma i storlek....men samtidigt så vill man ju känna sig fin! :)

Jag tycker att det är så otroligt snyggt med korsett, men får man verkligen under en sån under klänningen? Eller blir det knöligt och obekvämt, kan klänningen bli för liten till och med?

Alla erfarenheter tas emot tacksamt!
    Har hittat helt fantastiskt snygga på www.silversten.org.

• Svar på tråden Korsett- behöver man det?
  • sjuttiosexa

Det beror väl lite på din kroppsform också. Jag är ganska mullig över midjan & behöver ha en korsett för att se slankare ut. Det kanske räcker att du justerar snörningen i ryggen för att det ska se bra ut. Du får nästan åka & prova korsett under klänning innan du beställer så du vet om det passar under klänningen. Hoppas du blir nöjd på din dag i vilket fall!

• Uttan

Jag har 75E och ska inte ha någon bh eller korsett.

Min klänning är tubklänning med snörning och lättare skenor i. Så om man inte bhöver så tycker jag inte att man sk aha det för "syns skull" bara. Jag har köpt sexiga höfthållare och trosor istället så bh är ju kanske överflödigt då om det inte behövs?

• sun moon

Mitt tips är att ta med dig klänningen till en underklädes affär och prova

• Uttan
    sun moon skrev 2010-08-24 23:29:09 följande:
    Mitt tips är att ta med dig klänningen till en underklädes affär och prova
    Blir det inte klumpigt att ha med sin brudklänning in i en underklädesbutik? Risken för att den blir smutsig ökar ju betydligt med.

Bättre att köpa fler aolika på öppet köp och ta med till stället klänningen finns, prova och lämna tillvaka det man inte ska ha?

• eigollet

Hm, tål att funderas på. Skulle ju vilja ha korsett bara för att det är så ruskigt snyggt!

Men inte värt det om det blir obekvämt, jag har en rätt tacksam kropp ändå, så klänningssnörningen räcker ju....
    Tack för tips och input!

Svar på tråden Korsett- behöver man det?