• BangBa­ng
    Äldre 24 Aug 15:02
    7567 visningar
    22 svar
    22
    7567

    Min prins vill ha färgad kostym a la dum dummare...

    Jag vet inte vad jag ska säga...
    Jag har fått min drömklänning och nu vill han ha sin dröm uppfylld...

    Han vill alltså ha en dum dummare kostym på bröllopet vad ska man säga. Försökt övertala honom om att han kan ha det fast i grått eller svart men NEJ! blått ska det vara...

    vad han inte tänkt på är att vi eller faktiskt HAN har valt grönt, silver och vitt som tema färger. Kan ju för fasen inte komma i blå kostym då juh. Vet fasen inte om jag ska skratta eller gråta.
    Jag har ju fått min drömklänning!!

    Oerhört tacksam om någon har förslag på hur jag ska tackla detta

  • Svar på tråden Min prins vill ha färgad kostym a la dum dummare...
  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 24 Aug 17:39
    #11
    eigollet skrev 2010-08-24 15:46:14 följande:
    Mjaaa, det blir nog till att sy upp åt honom. Har letat runt lite och det verkar inte som att det finns annat än typ damkavajer från 90-talet... Om han nu inte vill ha en sån då!:D
    Kan du inte beställa hem en damkavaj från 90-talet och låtsas vara uberstolt över att ha stöttat din mans ide ;)

    Skulle vara värt att se han min för tror jag!

  • eigoll­et
    Äldre 24 Aug 17:43
    #12

    Hahahaha!! Det hade ju varit askul! :D

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 24 Aug 17:46
    #13
    eigollet skrev 2010-08-24 17:43:08 följande:
    Hahahaha!! Det hade ju varit askul! :D
    Eller ännu bättre ändra DIN drömklänning radikalt:

    Säg att du håller med honom, om att ni ska ha det ni verkligen vill och köp en rosa/orange cancankjol eller något liknande. Så ska vi se om han själv vågar stötta dig!


    Hihi, gud nu får jag en massa idéer om hur jag ska skrämma slag på min fästmö innan bröllopet :D

  • Andréa­K
    Äldre 24 Aug 19:27
    #14

    Om han vill ha en blå kostym så ska han ju givetvis ha det! =)

  • KatjaB
    Äldre 24 Aug 19:32
    #15

    Okej, dum dummare-kostymen var väl kanske inte det vackraste jag sett, haha.. men det är ju ändå lite kul. Klart han ska ha det om han vill

    Min man insisterade på att ha plommonstop och visst var jag väl lite orolig för att han skulle se ut som Charlie Chaplin när han började prata om att spara ut muschtach men han var så snygg så
    Man ska ju ändå h i åtanke att om mannen skulle ha en massa åsikter och tvärt skrika nej när kvinnan började prata om sin drömklänning så skulle väl hon förmodligen inte bli så glad.. samma sak åt andra hållet kanske... ?


  • Sebast­iána
    Äldre 24 Aug 20:14
    #16

    Har han bara tänkt ha den ljusblå kostymen eller vill han ha den gräsliga skjortan också? Om det bara är kostymen och så en vanlig skjorta till det är det inte såå farligt.

  • eigoll­et
    Äldre 24 Aug 20:17
    #17

    Äh, kör han looken fullt ut så blir det ju skön ironi tycker jag! :)

    Men som sagt, den får nog sys upp för honom, om ni inte kan hitta något i nån butik som hyr ut typ teaterkostymer kanske?...

  • Äldre 24 Aug 20:19
    #18

    Låt honom leta efter en och prova - visst kommer det se rätt gräsligt ut, men det upptäcker han väl själv när han får prova? Att ha en och att vara snygg i en är ju 2 helt olika saker... o får du uppfylla din dröm ska han väl få uppfylla sin?

    Skämt åsido, det jag skulle ha en diskussion om är effekten det gör, hur snyggt det är vs hur knöligt det är att få tag på och hur ni matchar varann (inte i färg utan i stil/klädnivå).

  • BangBa­ng
    Äldre 26 Aug 15:52
    #19

    ha ha kul med många svar jag beställde faktiskt hem lite tygprover härrom dagen så vi får väl se vad det blir....

  • mintur­snart
    Äldre 1 Sep 13:27
    #20

    COOOOLT, min kille beställde en Rosa kostym ifrån www.suitopia.se 


    Han har använt den på både sommar partys, som clown till barnen och som en hemsk clown pa Halloween :)

  • Maddeå­Mats
    Äldre 1 Sep 13:29
    #21

    Ha ha ha! Jag skarttar då i alla fall!

  • Retrob­ohem
    Äldre 1 Sep 14:08
    #22

    Han kan inte ändra sig till grönt då? Eller att ni ändrar färgtemat till blått? Klart han ska få ha vad han vill, min sambo har en skitsnygg rosarutig kostym från Moods of Norway som han avänt flitigt.

Svar på tråden Min prins vill ha färgad kostym a la dum dummare...