• pyrro

    Skjuta på mensen??

    Vet nån om man kan skjuta på mensen på nått sätt om man har hormonspiral?

    Kommer att krocka med min bröllopsresa:(

  • Svar på tråden Skjuta på mensen??
  • Hoffsennanen Tottoplex

    Vet bara att det går  med p-piller och att man kan köpa ngt på apoteket tror ag. men spiral är jag tveksam...

  • Optimia

    Jag rekommenderar att du kontaktar en gynekolog och ber om råd. Det finns tabletter man kan ta, men de är receptbelagda, och i.om. att du har en hormonspiral är det nog säkrast att fråga en läkare hur du ska göra.

  • pyrro

    Jo jag vet ju att det finns gulkroppshormon som man kan få utskrivet men jag tror inte man kan ta det med hormonspiral

  • soon Mrs Moore

    Det finns tabletter som man kan ta för att skjuta på mensen men hormonet i dom är ungefär samma som i hormonspiralen så förmodligen så funkar dom inte på dig. Men ring till mödravården och prata med en barnmorska, dom ska veta om det går eller inte!!  Jag har bytt från minipiller till ett vanligt p-piller just nu för att jag inte vill ha min mens på bröllopsdagen! Lycka till!!

  • Megi

    Det går att skjuta upp mensen, jag sköt upp min mens så att jag inte skulle ha den på bröllopsdagen. Det går väldogt smidigt om du ringer mödravården..

  • pyrro

    Jo men det är ju just det att jag har hormonspiral som är frågan?.....nåja jag får ta och ringa och fråga även om jag inte tror att det går

  • mala5

    Primolut-Nor heter det och man börjar 3 dgr innan beräknad mens. Ska inte vara några problem om man har hormonspiral.

  • agbe

    Jag har hormonspiral och det var inte något problem. Jag fick Primolut-nor utskrivet av en barnmorska. Fungerade perfekt. Lycka till!

Svar på tråden Skjuta på mensen??