• fru2011kanske

Bästa sättet att få med mycket info, men ändå snygg inbjudan?

Vi kommer fira vårt bröllop från fredag till söndag, fredagen enklel grillning och övernattning för de som önskar, lördag vigsel och fest övernattning, söndag brunch och ev paketöppning, så det är ju en hel del information som ska med och det blir en mindre novell om man ska ha all info på ett papper.

Någon som gjort liknande inbjudan?

Funderar på att göra en ganska enkel inbjudan och sedan en bilaga (bröllops ABC kanske?) och eller en hemsida.

Kom gärna med tankar och förslag!
    Och har ni gjort sådan inbjudan vill jag gärna titta på hur ni gjort.

• Svar på tråden Bästa sättet att få med mycket info, men ändå snygg inbjudan?
  • uppochhoppa

Vi gör väldigt enkel inbjudan med basinformationen, sedan tvingar vi in gästerna på vår bröllopsemsida som vi gjort på projectwedding, detta genom att ha anmälan via hemsidan och inga kontaktuppgifter i inbjudningskorten.

Där har vi sedan flikar med information om just boende, fredag kväll etc. Blir nog toppenbra hoppas jag... inbjudan går ut om någon/några veckor!

• Willowfield
    uppochhoppa skrev 2010-08-23 23:02:20 följande:
    Vi gör väldigt enkel inbjudan med basinformationen, sedan tvingar vi in gästerna på vår bröllopsemsida som vi gjort på projectwedding, detta genom att ha anmälan via hemsidan och inga kontaktuppgifter i inbjudningskorten.   Där har vi sedan flikar med information om just boende, fredag kväll etc. Blir nog toppenbra hoppas jag... inbjudan går ut om någon/några veckor!
    Hur har ni ordnat med allt som är på engelska på hemsidan?

Hur har ni tänkt med dem som eventuellt inte har dator?

• Yarrow

Vi har gjort precis som "uppochhoppa"!

Informationen opå engelska kan man själv enkelt ändrat till svenska.

Så här ser vår första sida ut:

2.bp.blogspot.com/_Yi8k2Mu2h7s/TCtRPQ3PuoI/AAAAAAAAAD4/vzm2D2Rnalo/s1600/hemsidan.jpg

Det är få nu för tiden som inte har tillgång till någon dator. För vår del handlade det om ca 3 personer av de 80 som vi bjöd. Men de hade ändå inga problem med att få all information, de ena som va min M2B farmor och farfar gick helt enkelt hem till sin son och skrev ut alla sidor :)

Den andra ringde till oss och fick all informationen han behövde vi telefon i stället.

• mape81

Som ett litet alternativ till bröllopshemsida...

Har tyvärr inte tillgång till kortet på några dagar så jag kan inte fota... ska försöka beskriva istället :)

I en inbjudan vi nyligen fick hade de tagit ett kort som man viker dubbelt. på det som blir "baksidan" av kortet eller alternativt det som är den "högra" sidan när man öppnat kortet klistrade de fast ett lite tjockare papper. De la klister längs ytterkanterna och sen hade de gjort en skåra i övre delen av pappret. I detta "lönnfack" som skapades hade de printat en massa info på tunnare papper som de sedan vek och stoppade ner så att bara en liten bit stack upp ut skåran...

På detta sätt får man med all info i kortet men den syns inte från första början... om man använder baksidan har man hela kortets insida att jobba med till "resten", om man fäster "facket" inne i kortet kan man använda resårband för att fästa som ett extra blad och göra kortet fyrsidigt...

• Retrobohem

Vi ska ha ungefär samma upplägg som er, jag tänkte ha info på baksidan och även hänvisa till hemsidan som vi ska ha. 

• uppochhoppa

det mesta engelska kan man byta ut, det vid anmälan går inte men det är enkelt att bara välja yes/no och jag skriver på fliken Information hur man gör och att man trycker submit för att spara. Vi har bara en endaste person som inte har internettillgång på vårt bröllop, så det blir enkelt fixat.

• Fröken Kumla

fru2011kanske - Vi ska göra precis som ni med upplägget, alltså typ ett 3-dagars bröllop. Vi tänkte skicka ut pocketfoldinbjudningar just av den anledningen att man får med så mycket och det ändå är snyggt. Sen kommer vi utöver detta att ha hemsida med mer (men mindre viktig) information. :)

• La Litchi

Hur tänker ni formulera er/har ni formulerat er i era inbjudningkort när ni bjuder in till 3-dagars och ska ha lite information i en enkel inbjudan och hänivsa till resten av informationen på er hemsida?

• fru2011kanske

Tack för alla tips! Jag var inne på någon sådan bröllopshemsida,men jag (som inte är superteknisk) tyckte det var svårt att få in den info jag ville ha in, kändes som önskelistan hamnade i fokus och den är typ minst viktig för oss.. Men ska kanske ge det ett nytt försök..

Vill fortfarande gärn ha bilder om det ärnågon som gjort inbjudan med mycket info i pappersformat. Speciellt om någon hittat något sätt som inte är superkomplicerat..

• 20110820

fru2011kanske skrev 2010-08-24 20:55:34 följande:
    Tack för alla tips! Jag var inne på någon sådan bröllopshemsida,men jag (som inte är superteknisk) tyckte det var svårt att få in den info jag ville ha in, kändes som önskelistan hamnade i fokus och den är typ minst viktig för oss.. Men ska kanske ge det ett nytt försök..Vill fortfarande gärn ha bilder om det ärnågon som gjort inbjudan med mycket info i pappersformat. Speciellt om någon hittat något sätt som inte är superkomplicerat..

Kommer att göra våra själv i pocketfold-format och där kan man ju skriva hur mycket information som helst och lägga i "fickan". Se bilder på bloggen

http://brollopspyssla.blogspot.com/2010/08/vara-inbjudningskort.html

Kommer att lägga ut beskrivningen om ett tag, har inte orkat skriva den än. Men i den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m3796408.html skrev jag lite kort till en annan tjej hur jag gjort 

• Oniq

20110820: Fantastiskt j*vla skitsmart! -Och snyggt! (synd att jag redan pillat ihop grunden till våra inbjudningskort...)

• fru2011kanske

20110820: tack! Äntligen fattar jag pocket fold!! Den tåls absolut att tänka på, riktigt snyggt och allt kommer med!

• Grodfrun

Vi fick med all info pa ett extrablad som foljde med var inbjudan, samma stil och typsnitt, mycket prydligt. Hor av dig pa privat pm sa kan jag ordna sa du far se.

• Invincible

Vår inbjudan är ett vanligt kort i 220x110 mm (designen är alltså klar, men har inte gått till tryck ännu.) i kortet är sidorna fyllda med all info. Plats, boende, festinfo. Ja, allt utom önskelista. I kortet ligger sedan ett löst kort/blad i matchande design som är själva inbjudan. Precis som vi får inbjudan till olika fester och event till jobbet. Min tanke är att få in all info utan att lägga i något löst A4-ark. Jag orkar inte heller stå och skära lösa blad till någon slags pocket-design. På detta vis har jag bara gjort allt jobb i InDesign och skickar det till tryck när vi bestämt oss för vilket papper vi vill använda!

Svar på tråden Bästa sättet att få med mycket info, men ändå snygg inbjudan?