VinterBrud82 skrev 2010-08-26 23:54:48 följande:
"Förlovning mer ett löfte att leva tillsammans??" Menar du då tills döden skiljer oss åt eller? Du skrev även, "Vissa ser förlovning som den stora grejen??"Alltså förlåt men jag blir lite upprörd. För mig är bröllopet det stora steget där man inför sina nära och kära (och gud) lovar varandra att alltid vara där och älska och stötta varandra genom vått o torrt. Förlovningen är ju startskottet på all planering inför den stora dagen.Förlova sig kan varenda tonåring på högstadiet göra om de så vill... men om man inte har ett mål med att gifta sig, då kan man väl lika gärna skaffa sig ett "brythjärta" från Guldfynd???
Jag tycker TS har helt rätt. Det är fel för att bli uppröd över något som du vinterbrud82
egentligen inte vet hur det är för just dessa två. Alla har kanske inte samma tro som dig? Jag och min tjej har ingen tro på gudar o gudinnor. Vi är förlovade och vi har börjar prata om att gifta oss. Den dagen vi gör det så sätter vi våra egna löften och gifter oss inte i en kyrka.
Sen har även TS inte skrivit att de INTE ska gifta sig. Utan att de fortfarande känner sig unga och bröllop är väl inte något de planer att göra de närmsta åren så som jag förstår det iaf. Bara för TS skrev unga så behöver det inte heller att de är tonåringar och går på högstadiet.
Sen har även TS rätt till att många ser faktiskt förlovning som den stora grejen och att bröllop som mer juridiskt bindande. Reglerna, tycket och tänkesättet inför bröllop har ändrats med åren. Många klarar sig med att vara förlovad. Jag hade gärna klarat mig med det. Men min tjej vill gärna ha sitt drömbröllop.