• lollo85

Måste man välja sina systrar som tärnor?

Jag har en tvilling och en storasyster som älskar otroligt mycket! Vi kommer bra överrens och sådär, grejjen är bara att jag inte vill ha dom som mina bröllopstärnor. Måste man det? Jag har tänkt att mina två bästa vänner skall vara detta. Jag har tänkte över detta och kommit fram till att det är dem jag ringer till när jag är ledsen, dom vet allt om mig, jag kan ringa dom mitt i natten om det skulle vara någonting. Min undran är om det är fel av mig att välja dom istället för mina systrar? Pratade med min tvillingsyster idag som hade fått kommentaren när hon sagt att hon inte skall vara det om varför inte och om vi inte stod nära varandra? Men det gör vi! Jag känner att jag börjar får dåligt samvete men det är ju mitt bröllop eller? Tacksam för råd!

• Svar på tråden Måste man välja sina systrar som tärnor?
  • uppochhoppa

klart du inte måste välja dina systrar. Du väljer dem du vill ha i den positionen, med det inte sagt att du inte bryr dig om dina systrar. En bra grej är kanske att låta systrarna,, tillsammans med ev syskon till brudgum att agera lite värdar vid inpassering på vigselplats/vigsellokal/kyrka vilken ceremoni ni nu valt :) Det skulel säkert uppskattas!

• danicalifornia

håller med föregående! jag har valt mina 2 bästa vänner som tärnor, nu e inte min syster "lagd" åt tärn hållet så det va enkelt! tycker du ska välja dom som känns bäst för dig!

• mamablues

Klart du inte måste välja dem!! Du ska välja dem som ditt hjärta säger att du ska ha som tärnor, inte som andra tycker. Många har deras bästa vän som tärna. Det hade jag med haft om inte min bästa vän var just min syster! Hon vet allt om mig och är den som känner mig bäst. Dina systrar kommer ju förstå det när du säger det till dem.

Så slappna av och välj dem som du anser står dig närmast! En tärna ska ju finnas där hela vägen fram till kyrkan och även under bröllopet! Det är tärnan som ska följa med när du provar klänningen, väljer accesoarer, pysslar å planerar...om man vill det

Sen finns det ju dem som har flera tärnor men en maid of honor, den som står dig absolut närmast!

Hoppas jag hjälpt dig lite iaf

Lycka till!!

• Bride in leather

Jag har 3..syrran,bästa vännen,svägerskan.

Syrran är maid of honor

• Fenixx

välj den som känns rätt oavsett släkt eller ej.

jag har min äldsta vän. sambon har dock sin bror, men det är för dem står varandra väldigt nära och han var hans på deras bröllop.

• say yes

jag skall ha 4 for jag kan verkligen inte bestamma mig for vem som nte skall "fa vara med". 3 otroligt nara vanner + syster.

• say yes

en av vannerna skall vara moh

• Sara och Micke 2010

Jag har två systrar, en äldre och en yngre och de skall inte vara mina tärnor. Du skall absolut välja Dina vänner för som jag förstår det så är det ju det Du vill!

Sara

• sun moon

Jag har inte heller valt syrrorna för jag står inte speciellt nära dom.. har inte heller någon bästa "tjej-kompis" för jag gillar killar som vänner bäst.. så jag valde min BM´s syster och jag känner att jag har valt helt rätt Hon är precis lagom tärna till mig som har väldigt mycket egen vilja  

• mysan33

hejsan jag har bästa vännen och systern min. i dagsläget önskar jag att en annan tog min systers plats men kan inte ändra mig nu  det är elakt. jag och min syster står inte varandra nära , hon bryr sig inte det minsta om bröllopet, och vi träffas inte ofta. men i vår släkt väljer man systern framför kusin... kusinen min och jag har massa gemensamt och hon är jätteintresserad av bröllopet. hon frågar och vill se bilder o sånt.. men gjort är gjort

• Sonja68

Inte måste du ha dina systrar som tärnor. Man måste inte ha tärnor överhuvudtaget, faktiskt. Kanske en variant?

• Lara C

Förlåt TS, men BlackWingedAngel, är det inte läge med en ny tråd?

• BlackWIngedAngel
    Lara C skrev 2010-08-20 19:33:33 följande:
    Förlåt TS, men BlackWingedAngel, är det inte läge med en ny tråd?
    Nja, tycker du att materialet behöver kompletteras? Eller menar du för att man inte kan putta upp den längre? ;)
  • Flodis Hjärtat

Jag hade valt vännerna. Kör på magkänslan.

• Grodfrun

Tycker jag inte. Jag var tarna pa min systers brollop men min syster kommer inte vara min tarna eftersom hon redan ar gift ;)

• Sebastiána

Man väljer själv vem man vill ha som tärna. Jag var tärna på min systers bröllop och hon blir tärna på mitt.

• Flotten

Naturligtvis så väljer brudparet själv vilka andra som skall medverka på deras bröllopsdag.
    För egen del gäller följande - INGA tärnor, marskalkar, näbbar. Det är vår dag då koncentrerar vi oss på det.

Svar på tråden Måste man välja sina systrar som tärnor?