• Gorgeousnes

    Letar dessa saker.......

    Billiga organzapåsar cirka 80 stycken. Har hittat på tradera men hinner inte få dessa då bröllopet är om tre veckor.


    Billiga organza dekorationsväv som är typ 40 cm i diameter. Finns på Panduro för 19 kronor meter. Men behöver så mycket så billigar vore såklart bra.


    Och undrar vad har ni era påsar i kyrkan som slängs på er efteråt? Rosblad, torkad lavendel, ris, vanligt vad? Och vart köper man dessa saker?


    Har hört att rosblad gör sig bäst på kort men hur enkelt är det att kasta?


    Och billiga bröllopsstämplar, panduro är ju lite dyra.

  • Svar på tråden Letar dessa saker.......
  • mamablues

    Annars köper du brudtyll (runt 80:-/m). Klipper dem i fyrkanter å drar ihop hörnen å knyter ett sidenband runt. Behöver inte bli så dyrt å så har jag tänkt göra. Vanlig tyll kostar ca 30:cm-/m å finns i fler färger å är lite styvare och de är 150cm breda. Organza å brudtyllen är ganska lika i tunnhet och mjukhet. Organza ligger oftast på 140cm i bredd och brutyllen på 300. Det är nog de blilligaste alternativen för att köpa färdigt blir dyrt. Men jag tror det räcker med att klippa 20*20cm, blir en lagom påse!


    Sen om stämplar så är det nog tyvärr panduro som är billigast. 


     


    Hoppas jag vart till någon hjälp!

  • mummlis

    För stämplar kolla även mycards.se samt mattonbutiken -10%rabatt om man går med i mattonklubben. :)

  • trollsländebrud

    För stämplat kolla in dessa pysselsidor: dreamcottage.se, papprika.se eller googla på scrapbooking så kommer det upp fler sidor. Om du bor i Stockholm så finns det två stycken pysselbutiker med bland annat stämplar runt Mariatorget, den ena heter Skapa Hobby den andra heter Scrapparazzi. Gå in på http://www.scrapbookingguiden.se/category/scrapbooking-butiker/stockholm-innerstad så kan du klicka dig fram till en stad nära dig med pysselsaker, där det finns pyssel finns nästan alltid stämplar. Hoppas det var till lite hjälp!

  • mape81

    global.ebay.com är kanon för organza påsar... kostade under en krona styck med frakt när jag köpte för några veckor sedan... 

  • Gorgeousnes

    Vet inte om jag hinner. Gifter mig om mindre än tre veckor.

  • african love

     


    Gorgeousnes skrev 2010-08-19 18:01:41 följande:
    Billiga organzapåsar cirka 80 stycken. Har hittat på tradera men hinner inte få dessa då bröllopet är om tre veckor. Billiga organza dekorationsväv som är typ 40 cm i diameter. Finns på Panduro för 19 kronor meter. Men behöver så mycket så billigar vore såklart bra. Och undrar vad har ni era påsar i kyrkan som slängs på er efteråt? Rosblad, torkad lavendel, ris, vanligt vad? Och vart köper man dessa saker? Har hört att rosblad gör sig bäst på kort men hur enkelt är det att kasta? Och billiga bröllopsstämplar, panduro är ju lite dyra.

    Kolla om det finns organzapåsar inne på Köp&Sälj.

    Det finns något som heter Sizoflor, det är ett annat namn för dekorväv och som man använder i blombutiker. De ska vara (har aldrig köpt själv) så breda att de går att dela på mitten. Mycket billigare än Panduro. Kolla: http://www.sykompaniet.se/index1.html

  • JustMeAndMyLove

    Jag har för mig man kan söka på tradera efter kommun nu va? Som på blocket?


    Vissa går ju med på att man hämtar :)


    Bor man i en större stad kan man ha tur och hitta nått man kan lägga bud på och åka och hämta på en gång! Då slipper du frakt med!

  • Björns Ida

    Jag har köpt massa tyll som jag ska ha på borden och till annan dekoration. Det är egentligen gardiner från Ikea men det ser ingen. 35 kt för två längder. Budgettips!

  • sweire

    Ebay! Findingland var en säljare, kommer inte ihåg namnet på den andra. Köpte organza som löpare(dock 29 cm) och 150 organza påsar, fick allt inom några dagar för ca 300 kr.

  • Gorgeousnes

    Jag är nu gift sedan ett år tillbaka. Utan organzadukar och utan organzapåsar!
    Tack för alla tips :)!

Svar på tråden Letar dessa saker.......