• Cicci

    En underbar möhippa

    Hej!

    I lördags var det dags för min möhippa. Telefonen väckte oss vid 08,30 och där var en man som sa att jag skulle infinna mig på Kronobergs slottsruin klockan 11,15 på cykel. Jag skulle ha med mig diverse saker. Sambon hade inte blivit förvarnad alls så han vara ganska sur och ledsen.

    I alla fall så kom jag dit vid 11,15 och där väntar nästan alla mina vänner. Två av vännerna hade jag inte räknat med så jag blev så superglad.
    Vi åt och fikade lite och sedan skulle jag måla en tavla med ett kärleksmotiv. Jag som inte kan måla....

    Vi packade in oss i bilar senare och åkte mot Jönköping. Jag hade ingen aning om var vi skulle. Vi landade i Sävsjö på Boda Borg som är som Fångarna på fortet. Det var jättekul och man fick sig en del blåmärken och så.

    Vid 18 tiden åkte vi mot Växjö igen och väl där fick jag en ögonbindel så jag visste inte alls var vi skulle men vi hamnade hos en kompis där vi åt och drack och spelade spel hela kvällen. Vid 02,30 började man tänka på hemresan som skedde med taxi. Ett stort tack till alla gulliga tjejer som fixade denna dag för mig!

    Cicci

  • Svar på tråden En underbar möhippa
  • Monica

    Vilken underbar möhippa med goa kompisar.. Va kul!!
    Lycka till med äktenskapet.

  • nyfunnen

    Vad kul att du fick en sånn härlig möhippa!
    Måste också berätta om min möhippa jag fick för något år sen..

    Dom startade dagen med att kidnappa mig och tog mig till ett yogapass (yogafantast).

    Efter ett härlig pass så åt vi brunch på ett mysigt cafe i 2 timmar med mycket tjejsnack. Sen drog vi till Humlegården, där väntade en person som skulle hålla i en lek vi skulle göra. Super kul! Hon kom från stadsuppdraget och var mycket trevlig och hade en hejdundrande lek, man skulle springa runt på stan och göra så många uppdrag men hann på en viss tid. kan vekligen rekommendera att göra den. Tog ca 2 timmar allt som allt.

    Efter åkte vi hem till en i gänget och duschade och gjorde oss iordning. Framåt middagstid kom det en kock som tjejerna beställt, han gjorde hur god mat som helt men kommer tyvärr inte ihåg vart han kommer ifrån. han gjorde 3-rätters. magnifikt!

    Dagen passa mig vekligen och man märker att folk vet så mycket om en och det är en sån härlig känsla!!

Svar på tråden En underbar möhippa