• Snadra

Tips till de som blir sminkade

Hej alla brudar!

Har skummat igen denna kategori ett bra tag nu och sett att många av er har varit besvikna efter en provmake.

Jag är själv makeupartist och det som är viktigt är att ni är ärliga, det värsta som finns är en missnöjd kund som säger att hon är nöjd. Det går alltid att rätta till om ni inte är nöjda. Sen är det viktigt att ni verkligen säger hur ni vill se ut samt hur ni INTE vill se ut. Det är i alla fall min åsikt, och då är det lättare att få den looken som ni är ute efter.

Bara ett tips till er =)

//Sandra

• Svar på tråden Tips till de som blir sminkade
  • Klockarbol

Jag puffar lite här - tycker att det är ett jättebra råd!

Ofta är man så rädd att såra makeupartistens eller hårfrissans känslor men trots att  så är ju den bästa komplimangen man kan ge som kund - att man verkligen blir nöjd med resultatet!

• Semlorna

Problemet är bara att jag vet att jag inland behöver smälta intrycken för att veta om jag är nöjd eller inte (så är det alltid efter att jag klippt mig lite annorlunda).  Men det är verkligen ett bra tips, de flesta människor är inte tankeläsare så då får man helt enkelt berätta hur man vill ha det och om det blev som man tänkt!

• perfektionista

Det kan man ju tänka på när man går till frissan också. Ibland går man bara hem missnöjd och bestämmer sig för att aldrig gå tillbaka.

Skulle ju vara bättre om man gav frisören en chans att fixa det, och sedan i fortsättningen vet hon / han exakt hur man vill ha det.

• Gorgeousnes

Provade det när jag var på Make Up store för jag var inte nöjd med sminkningen och hon var inte alls lyhörd. Det belv inte bättre heller :(.

Så nu är jag orolig för bröllopet och funderar på att avboka men jag vet inte.

Svar på tråden Tips till de som blir sminkade