• mysan33

    bröllops kista

    hejsan. jag och min sambo kommer önska oss pengar och presentkort i bröllopsgåva. men jag känner att jag helst inte bara vill lägga korten på ett bord. har nu funderingar på en kista modell mindre lr låda. har tittat på riktiga brudkistor och de är alldeles för stora. den här ska stå på ett bord är det tänkt. kan tänka mig att måla den själv.
    men problemet är att jag inte hittar nån, kanske finns det som barnmöbel nånstans. lr så kan man kanske bygga en själv,men hur?
    mycket tacksam för svar

  • Svar på tråden bröllops kista
  • apan80

    Här i Uppsala fanns det en i trä på Upsala färg. Den var i obehandlat trå och ganska enkel så att man kan måla och dekorera själv. Vet inte var du bor men kolla på den typen av ställen. Panduro eller liknande.


     


    Vi köpte en sån här occh målade och dekorerade och sågade ut ett avlångt hål som på en spargris.


    www.ikea.com/se/sv/search/%C3%A4nt

  • Clea

    Vi hittade en resväska modell äldre som vi skar upp ett avlångt 1 cm brett hål i. Enkelt o snyggt!
    Där la gästerna penga-gåvorna och korten.

    //Clea

  • mysan33

    hejsan det där med trä låter bra. vi vill med ha ett avlångt hål där folk kan lägga i kort/pengar. ska leta på panduro

  • FramtidaFruSandberg

    jag köpte en resväska i papp på panduro som vi har klistrat fast en massa gamla biljetter och skrivit "reskassa" på

Svar på tråden bröllops kista