• ElinoMartin

    Tips på bra hemsida för att boka resor

    Halloj!

    Letar efter bra hemsidor (dvs säkra och pålitliga) där man kan boka billiga resor, plocka ihop egna resor med hotell och flyg. Är inte till den "riktiga" bröllopsresan utan tänkte överraska min blivande man med en weekend till Italien i september:) Stora resan är inte förrän i mars, så för att stå ut hehe...så tips emottages tacksamt!

  • Svar på tråden Tips på bra hemsida för att boka resor
  • GabbiW

    Vad roligt att resa! Älskar det själv!


    Flyg  så rekommenderar jag Ryanair, håll utkik för priserna varierar från dag till dag och ibladn kommer det specialerbjudanden. Norwegian flyger eventuellt till Italien också? Har ej rest med de så vet faktiskt inte hur de är!


    Hotell skulle jag kolla på tripadvisor.se Där kan du välja vilken stad, hur mycket hotellet får kosta per natt, övriga kriterier samt se recensioner och bilder ifrån andra gäster som varit där. Ttcker det är den bäste och mest övergripliga sidan. Boka kan du göra vi länkarna som de har där, men jag skulle först av allt googla upp hotellets egna hemsida och kika på den om det finns möjligheter att boka direkt via den. Ibland är det faktiskt billigare än att tex. gå via hotels.com eller dylikt. 


     


    Hoppas du hittar en bra resa!

  • Aleta

    Jag kan rekommendera Norwegian. Vi har flygit med dem och kommer att göra det igen helt klart.


    Precis som GabbiW skriver så gå in på hotellets hemsida och boka direkt hos dem. Det är ofta lite billigare.


    Inspiration till vilka hotell som är bra kan man t ex få genom att googla "best hotel in xxx" eller "best place to stay in xxxx". Sedan brukar jag googla hotellnamnet och reviews för att få veta vad folk tycker. Oftast hamnar man då på Tripadvisor som är jättebra.

  • uppochhoppa

    Bokade bröllopsyran igår! Hotels,com tycker jag är överlägsen! Allt visas på svenska, är lätt att förstå och man får kvitton direkt. Bokade flyget via flygstolen.se och flyger billigt med SAS till Vancouver. Via hotels.com bor vi femstjärnigt i whistler dåvi lätt såg översiktspriaer på alla hotell och det hotellet vi bokade hade 4:e natten gratis! Gör ca 8000 billigare på 2 v resa! Så de sidorna är mina rekommendationer, också tripad... Som någon sa vad bra använde vi för att läsa kommentarer om hotellen vi tittade på.


Svar på tråden Tips på bra hemsida för att boka resor