• tingeling11

    bröllopstårta

    Någon duktig pysslare som har några tips på hur man gör en bröllopstårta av kartong och papper? Det skall vara till pengakuvert då vi önskat oss spronsring till bröllopsresa.

  • Svar på tråden bröllopstårta
  • knodden0808

    Hej hej.. Gå in på www.kakburken.se gå in under övrigt i menyn till vänster där finns det vita tårtkartonger.. 
    Sedan är det bara att sätta ihop och dekorera efter eget tycke. 
    Det lät som en super häftig sak att göra, hoppas att du får till det. Lycka till

  • Marängtrollet

    Jag har köpt fyra runda pappaskar (den största är en hattask) och vänt den största uppochned och limmat fast locket. Gör sedan ett rejält hål i botten (som nu blir uppåt) sen limmar du nästa storlek ovanpå med öppningen nedåt med hål upptill. Fortsätt med alla askarna och i den minsta (inte för lite dock, kuverten ska ju gå ner) skär du en skåra.
    Sen är det superkul att dekorera med mönstrade papper, stämpelmotiv, pärldekorationer, sidenband eller blommor.
    Blir otroligt fint och är inte alls så krångligt som min beskrivning =)

    Liknande blir det om du går in på ovannämnda sida och köper cakedummies och karvar lite i, men mer krångligt..jag gjorde min av askar för jag vill ha en rund tårta.

Svar på tråden bröllopstårta