• marrieme

Vad brukar fransk manikyr på sina riktiga naglar kosta??

Jag har långa sarka naglar själv, men skulle vilja hitta någon som gör fransk manikyr.

De jag har frågat har antingen inte gjort vid ens egna naglar, eller så tycker jag det varit lite dyrt.. runt 400 kr.. bara för att lacka dem, är det normalpris?

• Svar på tråden Vad brukar fransk manikyr på sina riktiga naglar kosta??
  • sms å fotboll

Beror nog på var du bor. Här (i Kristianstad) hade du kommit undan med max 200kr om inte kanske t.o.m under hundralappen.

• mattiasFästmö

Jag bor i Falun, och här tar dom 220kr för det. Antar att man får dom filade och sånt då med rimligt pris tycker jag.

• Blancas

Jag har har hittat ett ställa i Göteborg som tar 250, helt okej tycker jag. Vart bor du?

• marrieme
    sms å fotboll skrev 2010-08-10 18:27:36 följande:
    Beror nog på var du bor. Här (i Kristianstad) hade du kommit undan med max 200kr om inte kanske t.o.m under hundralappen.
    Åh, var i Kristianstad?

Bor i Hässleholm, kanske vi har vägarna förbi någon dag innan, isåfall hade det ju varit perfekt!

• sms å fotboll

marrieme skrev 2010-08-10 19:34:36 följande:
    Åh, var i Kristianstad? Bor i Hässleholm, kanske vi har vägarna förbi någon dag innan, isåfall hade det ju varit perfekt!

Insåg att jag kanske läst ditt inlägg lite för fort. Jag fick för mig att du undrade över fransk lackning (inte nödvändigtvis manikyr). Detta hittade jag på ett par sidor ang. lackning:

Art of Nails tar 120 kr för lackning, 180kr för fransk lackning, dekorationslackning 250kr

Studio Wass, 210 kr för lackning

Red Nails, fr 150kr för lackning

Samma ställe har ju även manikyr så det är väl bara att kolla på deras hemsidor.

• mc86

Som nagelterapeut skulle jag säga att det ligger mellan 100-300 kronor beroende på dag/tid och stad. Se till att göra det så tätt inpå bröllopsdagen som möjligt så det inte skavs av i kanterna! Lycka till!

• MissWildcat

jag hade gjort det själv...det finns såna små "maskerings tejps grejor" som man sätter på naglarna.Då är det nästan gratis

• marrieme
    MissWildcat skrev 2010-08-11 06:51:07 följande:
    jag hade gjort det själv...det finns såna små "maskerings tejps grejor" som man sätter på naglarna.Då är det nästan gratis
    Får du det bra?

Har du några tips för att få det så bra som möjligt?

• Snigel Bee

Tänker också göra det sj! Har köpt såna remor nu o övat o d blir bra! =) Tips e väl att öva några gånger innan bröllop! Ja har ju övat 2 ggr nu o ska nån gång till sen kmr jag lägga det kvällen innan så hinner d inte bli fult samtidigt som d ger mig chansen att göra om d ifall att d behövs.

Remsorna kan man köpa på tex kick! Kostar 25 kr och räcker till 3 gånger om ja inte minns fel! D e liksom klisterremsor som hjälper till att få linjerna rakt! Sen måste man minst 2 nagellack, ett vitt och så en rosa el hudfärgad, ev en överlack me! Ja köpte mavalias, dom kostar 45 kr st! =)

• MissWildcat
    marrieme skrev 2010-08-11 12:39:16 följande:
    Får du det bra? Har du några tips för att få det så bra som möjligt?

Ja det tycker jag.jag kör utan tejpen nu,övning ger färdighet.Jag tycker det blir bäst om man inte målar över klister remsorna med "flit" om man säger så.Utan mer har dem för att inte kladda.Se även till att inte få för mycket nagellack på så att det "blöder" under tejpen.Men som sagt.Börja öva redan nu.Nagellacket räcker ju rätt länge Lycka till
Svar på tråden Vad brukar fransk manikyr på sina riktiga naglar kosta??