• sun moon

hjälp med utskrift

Skulle behöva hjälp med en fråga ang att skriva ut på båda sidor..

Jag ska göra vigselhäftet nu och vi har köpt en skrivare som skriver ut på båda sidor. Men nu när jag skriver ut så blir sidan 2 och 3 (av 4a) upp och ner. Jag gör vigselhäftet i word, liggande A4. Går det att göra något åt? 

Jag blir snart... tokig

• Svar på tråden hjälp med utskrift
  • sun moon

Gör man utskriften "stående A4" så blir det rätt.. men inte liggande.. varför? Någon som vet?

• ProjectX

Troligtvis en inställning i skrivarprogrammet som behöver ändras. Eftersom det ser olika ut för olika skrivare kan jag nog inte hjälpa mer än så. Vet att jag var tvungen och fixa lite med min skrivare också när jag skulle testa att skriva ut festprogrammet.

Ett tips jag kan ge dig är att gå till färginställningarna och skriva ut med så lite färg som möjligt för att inte slösa på bläcket medans du funderar ut vad som ska ändras.

• sun moon

Nu hittade jag felet.. man skulle ha kryssat i kortsidehäftning (vänster) och då blev det rätt. 

• sun moon
    ProjectX skrev 2010-08-10 11:00:28 följande:
    Troligtvis en inställning i skrivarprogrammet som behöver ändras. Eftersom det ser olika ut för olika skrivare kan jag nog inte hjälpa mer än så. Vet att jag var tvungen och fixa lite med min skrivare också när jag skulle testa att skriva ut festprogrammet.Ett tips jag kan ge dig är att gå till färginställningarna och skriva ut med så lite färg som möjligt för att inte slösa på bläcket medans du funderar ut vad som ska ändras.
    tack för hjälpen Jag skrev ut med bara nr på sidorna, ingen övrig text eller bilder. 
  • ProjectX

Inga prob. Skönt att du fixade det. Smart att bara skriva ut sidnumren, det hade nog aldrig jag kommit på!

Svar på tråden hjälp med utskrift