• danicalifornia

Body shop brudsminkning???

Finns det någon som har blivit eller ska bli sminkad hos body shop? Funderar på det då det inte finns så många allternativ i ängelholm! Hoppas det finns någon som har ett svar eller en åsikt!

• Svar på tråden Body shop brudsminkning???
  • Biscuit

Mitt tips är att i så fall kolla så att hon/han är utbildad make-up artist, visserligen kan man ju vara jätte duktig utan utbildning men om man inte vet något om personen så känns det ju tryggare om hon/han har en utbildning. Det är inget som krävs för att man ska jobba på BS.

Annars kanske man har en tjejkompis som är minst lika bra.

• danicalifornia

Kan ärligt säga att det inte va något jag tänkte på, om dom är utbildade eller ej! Ska ringa dit och kolla det när jag bestämt hur det blir, fick ett tips om ett annat ställe oxå men dom va sjukt dyra för en brud make. Man vill ju gära att personen som sminkar en på den stor dagen vet vad dom gör så att man inte ser ut som en sån där sminkdocka man hade som liten!

• Biscuit

Haha, ja det hade varit snyggt.
    Som sagt jag menar bara att om man ska betala för det så tycker jag att det ska vara något extra och inte bara någon som är duktig på att sminka.
    Använder du BS´s produkter idag? Jag använder några av dem och många är bra men bla så tycker jag inte att deras maskara sitter så bra utan att den rasar ganska fort. Där kanske du kan få ta med din egen isf. Skyll på att du är extra känslig eller liknande.

• danicalifornia

jag använder mest deras rengöringsprudukter, men i ängelholm där jag gifter mig finns det inte så många ställen att bli sminkad på så då antingen får jag ta med tärnan till helsingborg eller så blir det ett köpcentrum närmare! använder mabylines mascara och det kommer all följa med oavsätt vart jag sminkar mig!

• Greeneyes

Jag tror verkligen att det handlar om vem man får som gör sminkningen, oavsett vilket ställe när det gäller kedjor som Bodyshop, Makeupstore, Kicks etc, tyvärr.

Jag fick en sån där gratis sminkrådgivning när jag blev medlen i Bodyshops klubb, och tyvärr fick jag väl inte rätt person. Hon sminkade mig i en och en halv timme, och jag SÅG INTE KLOK UT efteråt.. Visserligen är jag duktig på att sminka mig själv, men hon hade noll koll på vad som var snyggt eller inte. Hon la en tjock ljusgrön linje under ögat till exempel, såg inte klokt ut (kan vara snyggt om man gör en tunn med mörkare kajal intill fransraderna, men detta såg helt stört ut...).

Vad gäller bodyshops produkter så är de helt okej i kvalitet, så det är ingen fara. Men som sagt var, se bara till att du pratar igenom sminkningen med hon som ska göra den innan du bokar, för det är ju synd att lägga pengar på provsminkning och inte bli nöjd. Gör sen en provsminkning med rätt person, och be sminkösen fota/skriva ner så det ser lika dant ut på bröllopsdagen.

Lycka till

• Werty

Det är ju jättesvårt att säga men jag sminkade mig på TBS i Linköping och blev supernöjd!! Hade en provsminkning innan som gick rätt dåligt men till bröllopsdagen hade båda tänkt om lite och jag kände mig hur fin som helst! Lycka till!

Svar på tråden Body shop brudsminkning???