• swee1

Rekommendera hudvård för blandhy

Har alltid haft torr hud men nu plötsligt dyker det upp små ojämnheter i pannan och hakan och lite pormaskar på näsan *brrrr* lagom att hamna i puberteteten precis innan 40 år och bröllop 25.9.
    Det blir inga finnar och det syns inte om man inte kollar nära men ändå..huden känns fet fast kan få lite torra fläckar.

Rekommendera gärna rengöring och fukt, peeling you name it, tydligen min gamla skönhetsritual fungerar inte längre (apotekets olivrengöring, Lumene natt och dag & estee lauder runt ögonen) Pris spelar egentligen ingen roll, men skippar gärna La Prairie..
    Clinique 3 step fungerar inte på mig.

• Svar på tråden Rekommendera hudvård för blandhy
  • MabCar

Tips, använd produkter från Dr Murad. Jag använder dessa och har lite problemhud. Jag är hur nöjd som helst, dock är produkterna lite dyra men det är värt det.

• mattiasFästmö

Åh Mary Kay är underbara. jag körde bara dom och min problem hy blev barbiehud! Nu har jag tyvärr inte ekonomin för det eftersom dom kostar lite. men jag kan starkt rekommendera dom produkterna!

• aliina5000

jag använde mig utav dr haushkas serie för prolemhy... nu är ansiktet helt rent

• Happypuppy

Egentligen spelar det ingen roll vad det är för märke du kör bara det är hela serien. Alltså inte mixa från olika märken som du gör idag.
    Jag kan tala för Mary Kay eftersom jag säljer det, och där är det så att rengöringen och fukten arbetar tillsammans (gäller även andra märken). Visst de kostar, men de ligger i samma klass som Lancome, HR och andra "lyxigare" märken, men jag måste säga att de är med prisvärda. Dels är det 100 ml i rengöringen och är garanterad att räcka minst 2 månader (den räcker faktiskt i 6 månader) och dessutom behöver man inte en jätteklick för att få rent ansiktet.

Om du vill kan jag skicka över lite mer info på mail till dig eller, ännu bättre om du bor i Göteborg, så kan vi träffas och du får prova produkterna.

Lycka till i denna djungel!!

• MaybeBride09

Har du gott om pengar skulle jag rekomendera att gå på en ansiktsbehandling. Var på en för ett par år sedan och efter att hon kollat så ingående i min hy som det blir under en behandling så kunde hon rekomendera produkter till mig. Då behöver man inte så ofta testa flera olika utan ofta brukar det fungera med en gång.

Jag har fethy men är yttrorr och jag har testat clinique som jag tyckte fungerade bra. Där kan du även anpassa till din egen hy.

• weddinginlove

Jag använder vanlig honung som rengöring. Kan vara svår på vattenfast mascara och när jag målat hård kajal. Då har jag olivolja på en bomullsrondel och tar bara på ögonlocken.

Sen jag började med honung så har  jag inte behövt smörja in mig. Om jag kännt mig torr har jag rengjort hela ansiktet med olivolja (eller mandelolja)
    En tesked olivolja i ansiktet, en varm/het handduk lägger jag sen över ansiktet 10-30sekunder och torkar sen av/rent ansiktet. Upprepar 3 gånger.
     Klappa ansiktet torrt efteråt. Oljan försvinner in i huden av sig själv efter en stund.
    Len som en babystjärt!

Peeling har jag olivolja igen, 1-2tsk och lite socker i.
    Den är jättesköna att peela fötterna med också.

• weddinginlove

Oljetvätten är KANON bra mot pormaskar!

• Forever Young

Hej!

Jag har också blandhy. Använder Dermalogicas produkter som jag tycker är otroligt bra! Blivit rekomenderat detta märke i samband med ansiktsbehandlingar och jag märker verkligen skillnad.

Jag använder följande produkter:

1) PreCleanse - en olja som "löser upp och sköljer bort fettbaserade och vattenfasta substanser som kan täppa till porerna."

2) Dermal clay cleanser - "Vattenlöslig, lerbaserad djuprengöring som verkar absorberande på sebum. Dämpar irritationer och fräschar upp fet, tilltäppt hy."

3) Dermalogica Active Moist - en oljefri, mjukgörande creme som ger fukt både morgon och kväll.

4) Ansiktsmask 1 ggr/vecka: Skin Refining Masque - "en rengörande, strukturförbättrande mask med sebumabsorberande lera och botaniska extrakt som djuprengör och reducerar utslag."

Märket är ganska dyrt men värt priset! Dryga produkter. Finns hos hudterapeuter, har sett det på Åhléns samt finns billigare på www.visageonline.se

Lycka till :)

• MaybeBride09
    weddinginlove skrev 2010-08-11 19:58:47 följande:
    Jag använder vanlig honung som rengöring. Kan vara svår på vattenfast mascara och när jag målat hård kajal. Då har jag olivolja på en bomullsrondel och tar bara på ögonlocken.Sen jag började med honung så har  jag inte behövt smörja in mig. Om jag kännt mig torr har jag rengjort hela ansiktet med olivolja (eller mandelolja)En tesked olivolja i ansiktet, en varm/het handduk lägger jag sen över ansiktet 10-30sekunder och torkar sen av/rent ansiktet. Upprepar 3 gånger. Klappa ansiktet torrt efteråt. Oljan försvinner in i huden av sig själv efter en stund.Len som en babystjärt!Peeling har jag olivolja igen, 1-2tsk och lite socker i.Den är jättesköna att peela fötterna med också.

Det håller jag på att testa nu :) Honungstvätt alltså

• swee1

Tack för alla tips :)Har aldrig haft några hudproblem innan (förutom när jag använde Clinique) och nu när jag är nästan 40 ska man alltså behöva börja sköta om huden extra.Hittills har det bara varit rengöring med ngt som skummar, allt från Kanebo till Oliva, och mycket fukt. Det här kanske är hormonellt, man kan väl inte ändra hudtyp på ngn vecka!

Tror jag får ta och boka min första ansiktsbehandling och testa Dermalogica alt kontakta "min" Mary Kay tjej som kommer att säga "vad var det jag sa" -hittills har jag bara köpt foundation och vägrat all hudvård :P

• kaffeälskaren
    swee1 skrev 2010-08-12 05:32:32 följande:
    Tack för alla tips :)Har aldrig haft några hudproblem innan (förutom när jag använde Clinique) och nu när jag är nästan 40 ska man alltså behöva börja sköta om huden extra.Hittills har det bara varit rengöring med ngt som skummar, allt från Kanebo till Oliva, och mycket fukt. Det här kanske är hormonellt, man kan väl inte ändra hudtyp på ngn vecka!Tror jag får ta och boka min första ansiktsbehandling och testa Dermalogica alt kontakta "min" Mary Kay tjej som kommer att säga "vad var det jag sa" -hittills har jag bara köpt foundation och vägrat all hudvård :P
    Man har en grund hudtyp men huden kan även komma i olika "tillstånd" dvs man kan bli torr, man kan bli lätt glansig och få lite "problem-hud". Och ja hur huden mår beror även på hur vi mår i övrigt. Säger som de andra att boka in dig för en ansiktsbehandling där de kan göra en bra hudanalys, där de då kan rekom. dig vilken typ av produkter som passar dig och din hud. Och ett hett tips är faktiskt att börja med att testa märken som du hittar hon salongen (som de även använder i behandlingen) Det är produkter som du verkligen kan få fina resultat av och de kan tyckas vara dyra men de är oftast väldigt dryga! Så många gånger tjänar man in på det.  

Lycka till!

• swee1

Det gick över precis när jag hade tänkt boka en tid :) jag har gjort egen diagnos: Mallorcaeksem. Tror att det var solskyddet som var boven i dramat.

• Tiger Lou

Dermalogicas produkter är bäst! Hade jättedålig hy innan jag började använda dermalogica. Testade massor, och nu har jag aldrig ens en plita. Det är stor skillnad. Tyvärr är det väldigt dyrt i Sverige men jag köper alltid från www.jerseybeautycompany.co.uk/ gratis frakt dessutom.

• BomBom

Jag kan också rekommendera Mary Kay!! För att det ska funka optimalt för mig så behöver jag rengöring för normal hy och fukt för fet. Kör jag båda för normal så känner jag mig lite kladdig/fet men kör jag båda för fet hy så blir jag lite torr.. En av varje funkar kanon!! Så prova dig fram tills du hittar din blandning så tror jag alldeles säkert att du kommer bli nöjd!!

• MsRW

Jag har användt Mary Kay i 9 år nu, men med vissa avbrott för att testa andra produkter. Men jag har ALLTID gått tillbaka till Mary Kay. Allt annat får mig att bli spegelblank och kvisslor i hela ansiktet! Min hudterapeut var helt förtvivlad när jag kom till henne efter att ha användt Clinique några veckor - min ny var helt uttrokad och jag hade finnar i hela ansiktet! Använd Mary Kays mirakelset, det är mitt råd! Dyrt - ja, men såå värt det!

Svar på tråden Rekommendera hudvård för blandhy