fotograf
Hej undrar lite om ni vet vad det brukar kosta att ta bröllopskort liskom bara "tidningskortet"
Hej undrar lite om ni vet vad det brukar kosta att ta bröllopskort liskom bara "tidningskortet"
oj det beror på en massa faktorer. var ni finns och om ni vill anlita en yrkesfotograf eller hobbyfotograf. för mig hade det varit ett för litet jobb för att ta betalt för. en kopp kaffe och ett wienerbröd hade räckt.
Enklast är väl att uppsöka en studio i staden där ni bor. Även om det bara blir en bild i slutändan brukar fotografen ta en massa som ser nästan likadana ut så ni välja ut den bästa.
Vi bor göteborg skulle vilja ha ett kort utomhus någonstans. Det jag har hittat som minst är ju typ "vigselpaket" och då ligger det vad jag sett på mellan 4000-6000 kr och mer
Om du i princip bara vill ha ett enda foto kan du förslagsvis lägga ut en annons på fotosidan.se efter en hobbyfotograf. Anledningen till att det är en hög minimumkostnad hos yrkesfotografer är att de inte kan boka in någon annat brudpar under en stor del av dagen.
Oavsett fotograf som ni anlitar bör ni träffa fotografen i förväg och skriva ett avtal där det står vad som ska utföras, vad det ska kosta och vad som ska ingå i leveransen. Glöm inte att skriva in om ni vill ha bilden i högupplöst format och om ni ska ha rätt att göra egna kopior etc.
tack