• Kajsaji

Hårförlängning

Hade tänkt göra hårförlängning i Österrike men priserna där var helt CRAZY så nu måste jag göra det hemma i Sverige innan jag reser till Österrike. Det är 1 månad före bröllopet.

Någon som vet om löshår håller sig fint så länge? Ska sätta fast med vax... eller vad det nu heter. Är bara rädd att det ska bli slitet, fast det är ju äkta hår så det bör väl hålla, eller? Någon som har erfarenhet av det?

• Svar på tråden Hårförlängning
  • Dolly84

Om du tar hand om det, låter bli att göra onödiga slitningar (med plattång, fön osv), sover med flätor och använder rätt borste och borstar regelbundet (så att inga tovor uppkommer), så kommer det att hålla sig jättefint. Tvätta det inte heller för ofta, tvätta hellre ditt egna hår endast och det andra väldigt sällan. Använd då mycket hårinpackning. Det är mina tips :) Har haft hårförlängning fyra ggr och har det i nu också, gifte mig för två veckor sen.

• aliina5000

jag gjorde en hemma själv... med tejphår...blev jättefint,

det finns ju clips också...

kolla in www.swedenglamhair.se

de har info och instruktioenr...

• fruellie

Om du inte nödvändigtvis vill sätta dit håret med vax kan jag tipsa om clips. Jättesmidigt att sätta dit och du behöver inte slita på det i onödan. Dessutom kan du använda det även efter den stora dagen. Bara ett tips! Lycka till :)

• Kajsaji

Nja, clips är nog inte så bra för mej. Har ingen som kan sätta i det och skulle inte klara av det själv heller. Det enda jag ville veta är om håret håller sej fint 4 veckor efter också :) Har redan bokat tid hos frisören och som sagt så är det alldeles för dyrt i Österrike.

Men det vore ju synd om man skulle göra det också var håret helt förstört efter 4 veckor.

• Motorbruttan
    aliina5000 skrev 2010-08-11 13:37:19 följande:
    jag gjorde en hemma själv... med tejphår...blev jättefint, det finns ju clips också... kolla in www.swedenglamhair.se de har info och instruktioenr...
    Såg filmen på hemsidan, hur ska man kunna göra det själv? och sitter dem kvar hela tiden eller kan man ta bort dem och sätta dit när man vill?
  • Lillskoj

Jag satte i hår med vax för ca 6 veckor sedan, det skulle vara ett av de bättre hårkvalitéerna från Italien. Jag har försökt att göra allt som man ska, precis som Dolly84 skrev, men mitt blev rätt torrt och slitet i topparna fort.  

Jag gjorde somsagt mitt för ca 6 veckor sedan och faktiskt om bara en timme ska jag iväg och sätta om det, eftersom det har växt ner + att jag har tappat en del teser som hon ska sätta dit igen och att jag vill klippa bort de värsta i topparna. Jag gifter mig om 3 veckor så jag hoppas att det blir bra

Men ett tips är nog att kanske välja ett hår som är lite längre än vad du egentligen har tänkt så att du har "råd" att klippa topparna några dagar innan iaf det skulle bli torrt/ slitet...

• Kajsaji
    Lillskoj skrev 2010-08-11 17:40:53 följande:
    Jag satte i hår med vax för ca 6 veckor sedan, det skulle vara ett av de bättre hårkvalitéerna från Italien. Jag har försökt att göra allt som man ska, precis som Dolly84 skrev, men mitt blev rätt torrt och slitet i topparna fort.  Jag gjorde somsagt mitt för ca 6 veckor sedan och faktiskt om bara en timme ska jag iväg och sätta om det, eftersom det har växt ner + att jag har tappat en del teser som hon ska sätta dit igen och att jag vill klippa bort de värsta i topparna. Jag gifter mig om 3 veckor så jag hoppas att det blir bra Men ett tips är nog att kanske välja ett hår som är lite längre än vad du egentligen har tänkt så att du har "råd" att klippa topparna några dagar innan iaf det skulle bli torrt/ slitet...
    Ja, det var vad frisören sa också. Att man kan klippa av lite i topparna. Men hur såg ditt ut efter ungefär 4 veckor. Hade du tappat något då eller?
  • Lillskoj

Ja jag tappade kanske 10-15 teser, men frisören sa att det kunde bero på att det var så vamt under sommaren... det var rätt ovanligt att man tappade så många.

• Dolly84

Det beror nog lite på var man sätter dit håret och vad det är för hår också... Jag har inte tappat en enda slinga, mina sitter verkligen fast. De har flyttats ned lite, men det är ju bara naturligt. Toppat håret har jag gjort, mitt var väldigt långt eftersom jag hade lockar på bröllopsdagen, blir ju kortare då.

• Fyrtiotvå

Jag har förlängning med keratinvax just nu.. Haft i snart två månader... Hur snyggt som helst fortfarande...

Haft det tidigare oxå..
    Som mest hade jag det i nästan fyra månader. Men då hade fästena vuxit ut duktigt..
    Dock tappade jag inte fler än tre slingor allt som allt den gången...
    Just nu har jag inte tappat en enda.. :D

Mina förlängningar har alltid hållit sig fint så jag har kunnat använda samma hår flera gånger.. :)

Tvättar håret aldrig mer än två gånger i veckan och sover alltid med en fläta.. Därav håller det bra.. Samt att grundkvaliteen måste vara bra. :D

Är det bra kvalité och det sätts i på rätt sätt kommer det vara snyggt efter fyra veckor... :D

Svar på tråden Hårförlängning