Negativ erfarenhet av Romantica, Malmö
Har fått min klänning upplagd på Stiliga Högtidskläder Romantica i Malmö.
Jag hade slutprovning av den för fyra veckor sedan, men enligt personalen gick det bra att den hängde kvar där längre. I måndags ringde jag för att höra om den kunde strykas och hänga kvar ända tills dagen innan vi gifter oss (vi gifter oss på lördagnästa vecka) och om de dessutom kunde pressa min sjal åt mig. Jodå, detv skulle gå jättebra. Vi bestämde att jag skulle komma in onsdag den här veckan och betala samt lämna sjalen. Sedan skulle jag hämta den fredag kväll nästa vecka och köra direkt med den till frisören (där jag ska klä på mig) och hänga uppm den högt så att släpet håller sig slätt och fint. Då skulle klänningen alltså vara nystruken/pressad.
I onsdags, innan jag hunnit åka dit, ringde en annan person därifrån och frågade när jag tänkte hämta min klänning! Hon sa att jag skulle ha kommit för en månad sedan och att de inte hade plats för den. Det som hon sa var tydligen det som gällde och inte det den andra personen sagt! Varför säger personalen en sak som inte stämmer?!
Sjalen fick jag i alla fall fram att de kunde stryka åt mig, men jag var tvungen att komma o hämta klänningen senast idag fredag.
Sagt och gjort: Idag var jag där, fick sjalen pressad så vecken försvann och hämtade min släta, fina klänning. Snabbt hem med klänningen och ta ut den ur garderoben, hänga upp den högt så att den inte får nya skrynklor/veck.
Resultat: Den var fruktansvärt skryklig på nästan hela bakstycket, samt lite på framstyckets sidor. Riktigt hårda veck.
Anledningen till att vi ville att de skulle göra det åt oss är att vi inte vågade prova, ville inte riskera någon fläck eller något.
Jag ringde till dem och berättade hur det låg till och att jag inte var nöjd. Och nu kommer nog det värsta: Jag blev totalt nertryckt av personalen i telefonen! Den blir skrynklig i vilket fall, hur man än gör. (om man inte hänger upp släpet, utan bara låter det vila lätt i resegarderoben blir den inte det). Hon sa även att den stryks och hängs upp direkt, de "kan ju inte ha en massa klänningar hängande där", de "arbetar faktiskt där!" Jämför det med personen jag pratade med först, som sa att den måste ju svalna innan man hänger upp den, annars blir den ju skrynklig igen. :S
Det värsta med hela saken är i alla fall det bemötande jag fick! Uruselt. Det värsta jag varit med om! Hon sa rakt ut, ordagrant, att det det är mitt FEL! Och när jag sa att jag inte är nöjd sa hon att hon inte är nöjd med mig som kund! Jag vill påpeka att jag är en lugn person som lugnt och sansat ringde dit, beredd att åka dit med klänningen igen för att få den struken/pressad så att det blir bra. Givetvis skulle den bara hänga där ett par timmar isf, tills den var färdig och svalnad. Sedan kunde jag själv hänga in den i garderoben och ta hem den. Det kom inte på fråga: jag var en dålig kund som inte är tacksam över det de gjort (vilket jag verkligen visat att jag är under all tidigare kommunikation!) och som mest klagar och det är mitt fel att klänningen är skrynklig.
I mitten av samtalet var jag villig att testa själv, men sa att jag kommer tillbaka in med den om jag inte lyckas. Då fick jag följande svar: "vet ni inte hur ett strykjärn funkar?" I slutet av samtalet bestämde jag mig för att jag inte ens vill gå dit. Jag vänder mig hellre till någon annan som kan det, som vet hur man bemöter sina kunder!
Det här blev väldigt långt, men jag är så ARG över det bemötande jag fick att jag måste få förmedla detta till er andra som funderar över att välja Romantica!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 16:19
När vi försökte stryka klänningen själva och därmed tog en ordentlig titt på den, upptäckte vi dessutom att upplägget är dåligt gjort!
Där är för mycket foder. På något ställe är fodret därför skrynkligt, vilket ju syntes på framsidan när man strök på det! På sina ställen stack dessutom fodret ner under själva klänningen och syntes!! Sömmen är allt annat än rak och snyggt gjord!