• ciacia

Sigtuna Rådhus, hur många får plats?

Jag har försökt leta men hittar inte, så jag ställer frågan här istället. Hur många gäster får plats i den sal/rum man gifter sig i när man gifter sig i Sigtuna rådhus?

• Svar på tråden Sigtuna Rådhus, hur många får plats?
  • FramtidaFruSandberg

antagligen inte så många för det är ju ganska kompakt men det bästa är att ringa sigtuna rådhus och fråga

• ciacia
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-08-06 16:17:25 följande:
    antagligen inte så många för det är ju ganska kompakt men det bästa är att ringa sigtuna rådhus och fråga
    nä, det är väl så. jag har mailat nu....
  • FramtidaFruSandberg

Sigtuna Rådhus är ju fantastiskt vacker så jag önskar lycka till och att ni får plats med så många ni vill

• ciacia
    FramtidaFruSandberg skrev 2010-08-07 16:14:44 följande:
    Sigtuna Rådhus är ju fantastiskt vacker så jag önskar lycka till och att ni får plats med så många ni vill
    TACK! Men när jag tänker efter så tror jag inte vi får plats där faktiskt... Vi kan nog få 40-50 pers till vårt bröllop.... Så det blir nog lite trångt... Men jag visste inte riktigt hur det ser ut där.... *s*
  • vip

Sigtuna Rådhus från 1744 är mycket vackert och stämningsfullt.
    Jag har varit med om där man haft 35 personer inne i Rådssalen
    där man vigs,men det är i mesta laget!

Lycka till!

Har också varit med om vigsel på lilla romantiska hotellet 32 rum och kök,Sigtuna
    som ligger vid Mälarens strand.

• ciacia

Fått svar nu och hon skriver: "Rådhuset rymmer ca 10-12 sittande gäster och står man får det plats ca 20. Vi har även haft större sällskap men då har man stått både i farstun
    och ute på trappan."

Vip: Det är säkert jättefint där du ger tips om, tack, men jag är i första läget inte intresserad av nån annan plats i Stigtuna. Rådhuset har nämligen mina föräldrar gift sig i och det var därför det var intressant. Antagligen blir det på orten jag bor istället.

• Elin88

Jag gifte mig i Sigtuna rådhus i lördags och vi var 30 stycken =)

• ciacia
    Elin88 skrev 2010-08-10 16:20:39 följande:
    Jag gifte mig i Sigtuna rådhus i lördags och vi var 30 stycken =)
    Okej, då vet jag att det får plats några till då. Men jag tror ändå det blir för litet för oss... När jag drog ihop en gästlista lite snabbt så där, *s*, så fick jag ihop 72 st och förhoppningsvis tackar fler än 30 st ja.... Men kul att ni kunde vara där!
Svar på tråden Sigtuna Rådhus, hur många får plats?