• Väntar på något

Tips på "blanka" tackkort med passepartout

Vill skriva personliga tackkort då vi inte hade så många gäster på bröllopet. Vill gärna ha tips på vart man kan köpa billiga dubbelvikta tackkort (gärna webbutik) där man kan skriva egen text och montera ett kort i en passepartout. Kan tänka mig kort med färdigtryckt "Tack" eller helt blanka och köpa en stämpel. Gärna andra färger än vitt och möjlighet att köpa kuvert som passar ihop.

Tacksam för alla tips även om det inte exakt passar in på mina önskemål.

• Svar på tråden Tips på "blanka" tackkort med passepartout
  • sms å fotboll

Har du kollat i en bokhandel (även om det inte är en webbutik)?

Vet inte var du bor men där jag bor (liten stad) så har en av bokhandlarna (tillhör Bokia kedjan) ett stort utbud av tomma kort i säkert 20 olika färger. Det kanske finns hos dig också? Det är kanske inte det billigaste sättet men om det inte är så många kort så kanske det kan vara värt det ändå.

• linvand

De är inte blanka och jag vet inte om man kan kalla de billiga men vi köpte i alla fall tackkort från kortdesign.se. Vi ska också skriva personligen till varje gäst och text i kortet ingick visserligen men vi valde att inte beställa med text inuti. Dock valde vi att ha namn och datum på framsidan.

Man väljer om man vill köpa till passepartout i två olika storlekar.

• linvand

Just det. I priset för de tackkorten ingår det kuvert.

• minia
    De som finns på Bokia finns även på Gallerix, Åhléns o Akademibokhandeln, till exempel. (Har letat som en tok efter en annan färg så det har jag hunnit lära mig..)
  • Väntar på något

Tack för tipsen. I butikerna jag kollat har jag bara hittat vita tyvärr. Måste nog ut och kolla mer noggrant

• Väntar på något

linvand: Vad blev priset/st där ungefär?

linvand skrev 2010-08-06 11:23:00 följande:
    De är inte blanka och jag vet inte om man kan kalla de billiga men vi köpte i alla fall tackkort från kortdesign.se. Vi ska också skriva personligen till varje gäst och text i kortet ingick visserligen men vi valde att inte beställa med text inuti. Dock valde vi att ha namn och datum på framsidan. Man väljer om man vill köpa till passepartout i två olika storlekar

Svar på tråden Tips på "blanka" tackkort med passepartout