• apan80

Svårt att gå i högklackat

Jag är inte alls van att gå med högklackat. Är lite nervös att jag kommer att se dum ut om jag stapplar runt med mina brudskor på bröllopet. Tänk om jag ramlar eller vrickar foten?

Jag kan ju träna på att gå i dem hemma men ska jag ha ett par ombytesskor med mig? Eller ska jag strunta i de högklackade helt och hållet och satsa på ett par lägre?

• Svar på tråden Svårt att gå i högklackat
  • JustMeAndMyLove

Jag tränade länge hemma :P Skulle ha dem på en bal, var första gången trots att jag är 24!

Jag gick upp och ner för trappan också, det var svårast.

När dan kom gick det hur bra som helst, efter några öl glömde jag tillochmed bort att jag hade dem på mig och kunde dansa i dem :)

• JustMeAndMyLove

Ett tipps: Gör INTE som jag och skriv om det på facebook. Balen var hållen av mitt jobb och halva personalen hade sett att jag skulle träna gå i högklackat innan så de kollade myyyycket noga på hur jag gick och gav diverse kommentarer, hehe. Bara snälla men det var lite pinsamt :P

• Syrinx
    JustMeAndMyLove skrev 2010-11-03 18:33:33 följande:
    Ett tipps: Gör INTE som jag och skriv om det på facebook. Balen var hållen av mitt jobb och halva personalen hade sett att jag skulle träna gå i högklackat innan så de kollade myyyycket noga på hur jag gick och gav diverse kommentarer, hehe. Bara snälla men det var lite pinsamt :P
    Hihi, jag förstår att det var lite pinsamt! Oavsett hur van eller ovan man är att gå i högklackat, så måste man ju gå in sina brudskor. Perfekt tillfälle att öva på gången hemma alltså! Som någon skrev tidigare så är dammsugartricket alltid bra - och när jag har köpt nya skor med många centimeters klack brukar jag göra allt i dem ett tag. Diska, bädda, dammsuga, öva flöjt och vattna blommorna - efter ett tag går det som en dans. 
  • JustMeAndMyLove
    Syrinx skrev 2010-11-03 18:37:29 följande:
    Hihi, jag förstår att det var lite pinsamt! Oavsett hur van eller ovan man är att gå i högklackat, så måste man ju gå in sina brudskor. Perfekt tillfälle att öva på gången hemma alltså! Som någon skrev tidigare så är dammsugartricket alltid bra - och när jag har köpt nya skor med många centimeters klack brukar jag göra allt i dem ett tag. Diska, bädda, dammsuga, öva flöjt och vattna blommorna - efter ett tag går det som en dans. 
    Smart! Och så blir sambon glad om jag för en gångs skull damsugar ;)
  • Syrinx
    JustMeAndMyLove skrev 2010-11-03 18:40:14 följande:
    Smart! Och så blir sambon glad om jag för en gångs skull damsugar ;)
    Och min prins blir glad om jag för en gångs skull diskar...
  • Sarbacane

JustMeAndMyLove and Syrinx,

kom igen, det var väl inte för att ni för en gångs skull dammsög och diskade som Era sambor blev glada, utan för att ni för en gångs skull hade högklackat!

• Syrinx
    Sarbacane skrev 2010-11-04 00:30:55 följande:
    JustMeAndMyLove and Syrinx, kom igen, det var väl inte för att ni för en gångs skull dammsög och diskade som Era sambor blev glada, utan för att ni för en gångs skull hade högklackat!
    Haha! För en gångs skull högklackat inomhus iallafall - utomhus är det standard för mig. Jag gillar teorin och den kan nog verkligen stämma
  • JustMeAndMyLove
    Sarbacane skrev 2010-11-04 00:30:55 följande:
    JustMeAndMyLove and Syrinx, kom igen, det var väl inte för att ni för en gångs skull dammsög och diskade som Era sambor blev glada, utan för att ni för en gångs skull hade högklackat!
    haha, kanske det. Hon fick då mycket att skratta åt den första dagen jag stapplade runt här hemma ;)
  • MrsT2011

Åh vilket bra tips att lyfta kjolen i midjan!! Ska absolut kolla med sömmerskan, det bör vara det bästa alternativet för min tvådelade klänning. 6-7 cm klack är annars minimum och jag vill helst slippa samma problem som jag hade på studentbalen... Då var min plan att dansa hela natten, men fick gå in på toa typ varannan låt och massera fötterna...

Svar på tråden Svårt att gå i högklackat