• DOL
    Äldre 4 Aug 21:34
    3512 visningar
    5 svar
    5
    3512

    Plastrong till kostym

    Hej! Passar det med plastrong (heter det så tro?) med matchande väst när brudgummen bär kostym? Eller hör plastrong till någon annan klädsel egentligen?


     


    Jag blir superglad om någon som har koll svarar :)

  • Svar på tråden Plastrong till kostym
  • linvan­d
    Äldre 4 Aug 21:53
    #1

    Jag vet inte om jag har koll men min man hade kristrecksrandig kostym fast själva kostymjackan var lite längre än en vanlig kostym. Sen hade han en silvermönstrad väst och ljuslila plastrong och silverfärgad näsduk. Just det han hade smokingskjorta också. Jag tycker att det är ett bra sätt att få en kostym att se lite mer uppklädd ut.


    Om du kollar på www.cavaliere.se och deras kollektion Calvaliere Ceremony så ser du att de har mycket kostymer med smokingskjorta, väst och plastrong.

  • DOL
    Äldre 4 Aug 21:58
    #2

    Toppen, tack för tipset! Ska genast kolla in den sidan.

  • DOL
    Äldre 4 Aug 21:59
    #3

    Föresten, vad är det för skilland på en smokingskjorta och vanlig skjorta?

  • vi är tre
    Äldre 4 Aug 22:03
    #4

    min sambo kommer ha plastrong och väst under kostymen. enkel svart kostym men färgad plastrong. frågade om skjortan hos henne jag köpte min klänning hos hon sa att de spelar ingen roll utan vad man själv vill ha. vi tog vanlig skjorta som han kommer använda i framtiden också.

  • linvan­d
    Äldre 4 Aug 22:12
    #5

    Om du söker på smokingskjorta på google så får du se hur de ser ut. De flesta på cavalieres hemsida på kollektionen Cavaliere Ceremony är smokingskjortor. Om du kollar på kragen så ser den annorlunda ut. Det är en ståkrage med två små snibbar som viks ner fram bara. Dessutom är de flesta skjortor plisserade fram men det syns ju knappt om man har väst.

Svar på tråden Plastrong till kostym