• Rufsas

    Bröllopsannons i tidningen?

    Jag är lite kluven i frågan om vi ska ha en bröllopsannons eller inte. Hur tänker ni andra?


     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bröllopsannons i tidningen?
  • Malla och Mojje

    Vi har inte heller bestämt oss... Vi har gjort en egen hemsida som alla gästerna fått tillgång till. Tror inte att de som inte var på vårt bröllop har så stor behållning av att veta att vi gift oss... inte så mycket att vi vill lägga typ 700 kr på det i alla fall... Känner att snål-Ove kryper fram i sådana lägen!

  • Martinaa

    Ja jag tycker det "hör till". Vi annonserade i två tidningen, den där vi bor och den där jag kommer från (och min familj bor). I den sistnämnda var det gratis, i den andra kostade det över 500 spänn...! :P

  • Snigel Bee

    Jag svarade nej! Tycker att det är väldigt onödigt! Dyrt ju! :S

  • Rufsas

    Hmm, funderar just på kostnaden. Det verkar vara betydligt billigare med annons i mindre lokaltidningar medan de större GP, SvD och DN tar ganska bra betalt. Är det därför det är så få bröllopsannonser i exempelvis GP (som jag läser)?

  • Rufsas

    Här är för övrigt priserna för publicering i DN (den första spalten är för svart/vit och den andra för färgfoto):


     


    Nr 1. Format 38 x 88 mm
    1.200:00
    1.700:00
    Nr 2. Format 80 x 88 mm
    2.400:00
    3.400:00
    Nr 3. Format 122 x 88 mm
    3.300:00
    4.800:00
    Nr 4. Format 80 x 178 mm
    4.200:00
    5.400:00
    Nr 5. Format 122x 178 mm
    5.700:00
    8.200:00
  • Oktoberbrud2010

    Vi kommer ha två annonser, en i GP för min BMs skull, och hans släkt. Och en i en jätteliten lokaltidning som kommer ut 1 gång i veckan i kommunen där jag är uppväxt. Visst det kostar en slant, men det känns som att det är värt det...  vi har sparat på många andra utgifter istället.

  • Martinaa
    Rufsas skrev 2010-08-03 15:31:41 följande:
    Här är för övrigt priserna för publicering i DN (den första spalten är för svart/vit och den andra för färgfoto):   Nr 1. Format 38 x 88 mm 1.200:00 1.700:00 Nr 2. Format 80 x 88 mm 2.400:00 3.400:00 Nr 3. Format 122 x 88 mm 3.300:00 4.800:00 Nr 4. Format 80 x 178 mm 4.200:00 5.400:00 Nr 5. Format 122x 178 mm 5.700:00 8.200:00
    Åh herrejesus vad dyrt!!
  • Snigel Bee

    Håller med! Sjukt! Hade aldrig lagt dem pengarna på en annons! :S


    Martinaa skrev 2010-08-03 16:21:49 följande:
    Åh herrejesus vad dyrt!!

     

  • KatjaB

    men det låter ju helt galet med dn:s priser!
    ena tidningen vi annonserar i är gratis, andra tar 875 kr för en mellanstor bild


  • Rufsas

    Pratade med Fästisen nu och vi struntar i bröllopsannons. Har redan överskridit budgeten med nätta summan på 40 000:- så det räcker liksom nu.

  • prinsessanogrodan

    Jag tror vi kommer skippa annons i tidningen. De som är berörda av bröllopet vet det ändå och är andra nyfikna på hur vi såg ut eller liknande (kollegor tex eller andra som vi inte bjudit) så hoppas jag att dom har mål i munnen och vågar ringa upp oss så kan dom få komma på fika och se bilder Och vi har Facebook så där kan kompisar och bekanta från förr få reda på att vi gift oss och även ev få se bilder.

  • Karolina Kolanowska

    Jag har inget intresse av att titta i tidningen vem som har gift sig som jag inte känner. MEN min svärmor satte in en bild i en lite tidning uppe där de bor eftersom det är så de gör där uppe.

  • wiii

    Vi hade tänkt sätta in annons i lokaltidningen där jag kommer från och där han kommer ifrån, men efter att ha sett priserna har vi tänkt om!

  • Paper Feed

    Vi ska inte ha någon annons i tidningen, alla vi känner vet att vi ska gifta oss, resten av världen bryr sig nog föga.

Svar på tråden Bröllopsannons i tidningen?