• tågjäntan

Tips för presenter till brudparet från gästerna

Här kan vi väl hjälpas åt. Jag tror vi är flera som gillar att ge personliga och överraskande presenter. Iaf jag älskar det till jul, födelsedagar och andra tillfällen.
    Vi kan väl komma med tips på ovanliga saker, annorlunda saker, praktiska saker, osv.
    Detta är INTE en tråd om huruvida det är rätt eller fel med det ena eller andra sättet hur eller vad man önskar sig! I så fall får du starta en egen tråd.

• Svar på tråden Tips för presenter till brudparet från gästerna
  • tågjäntan

TE-fat kallas de på Clas Ohlsson. De ser ut som små tekannor men det är meningen att man ska lägga tepåsarna på där. De är små och tänkta för en tepåse var. Inte dyra men praktiska.

• tågjäntan

En present jag gett bort var väldigt personlig men inte särskilt seriös. Vid något tillfälle hade bruden bjudit på morot och dippa och jag sa innan att det kan väl inte vara gott, men det var väldigt gott.
    Så jag köpte ett kg morötter och en påse dipp som jag slog in. På kortet skrev jag: "Tack för allt som du lärt mig". Hon blev först väldigt rörd och paketet var lite tungt, men när de öppnat det hade de skrattat gott.

• lunagarden

Det är alltid roligt att ge eller få något som lagts extra omsorg, tanke och tid på - tex hemkokt sylt i en vacker burk eller ett nybakat bröd.

Sen gillar jag själv att få lite lyx, som en flaska champagne eller ett rödvin av fin kvalitet  

Svar på tråden Tips för presenter till brudparet från gästerna