• Varmiz

    Brud i Helsingborg sommaren 2010, del 3

    Såg att den förra tråden stängts, så jag startar en ny! Här tjatar och planerar vi vidare!

    Här är förra trådarna:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3645587.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3735941.html


    April:
    10 FruMe, GIFT, Grattis!
    17 Nicossambo, Gift, Grattis!

    Maj:
    22 Bella83, Helena O, Grattis!

    Juni:
    5 KB4ever, Grattis!
    12 Molntussen, Grattis!

    Juli:
    30 JG x 2, det är i morgon sa Grattis!

    Augusti:
    7 Mamma till 1
    14 lyckan ler
    21 Chiqqan, Varmiz
    28 mammamus, Miss Kitten

    Säg till om ni saknas på listan så redigerar jag den.
    21 augusti 2010
  • Svar på tråden Brud i Helsingborg sommaren 2010, del 3
  • Varmiz

    Lyckan ler: Det var lite löpandebandfotografering med bokad tid. Först in till Make och hår som stajlade men för att ta sig till dem var de tvungna att gå genom studion som var delad i 3-4 sektioner med 2 st fotografer som fotade samtidigt. Dessutom var det en glasdörr ut till väntrummet där det hela tiden satt folk.


  • Diz

    Vi betalade inte då min bror och hans flickvän är fotografer, dessutom är många av våra vänner fotointresserade så vi hade totalt 6-7 systemkameror, 2 videokameror och en bunte "vanliga" kameror på plats. Dessutom hade vi ett fotobås där alla gäster klädde ut sig och lämnade lyckönskningar, dessa har vi nu framkallat i en fotobok. Vi använde pixopolis (www.fotobok.com) och jag är otroligt nöjd. Ursäkta kassa bilder... dizaster.blogg.se/images/2010/100media_imag067_102184314.jpg dizaster.blogg.se/images/2010/100media_imag067_102185104.jpg

  • MissKitten

    Lyckan ler: Nu närmar det sig verkligen för dig =) Köp ett paraply! Har man ett i beredskap så brukar det allt som oftast inte bli regn. Så brukar det alltid ske för mig i alla fall. Hi hi! Enligt DMI ser det ut att bli uppehåll på lördag. Jag håller tummarna för er! 


    Diz: Vilken rolig idé med ett fotobås! 


    Vår planering går framåt fast det närmar sig med stormsteg. Just nu sitter vi och försöker klura på vårt festhäfte. Försöker få trevliga små beskrivningar på alla gästerna. Men det är svårare än man tror. 

  • Varmiz

    Lyckan ler: Hoppas er dag varit riktigt bra trots vädert.

    Min M2B har sin svensexa idag så jag sitter nu uppe och väntar då de tog honom utan varken mobil lr nycklar. Hur ska han komma in utan att vecka barnen om inte jag sitter och passar på honom. Tack för den grabbarna!

    1 Vecka kvar, det känns verklikgen helt overkligt! Har idag fixat bordsplaceingstavlan och klurar på  hur själva skyltarna till bordet ska se ut. Tänkte sitta med festprogrammet nu men jag pallar inte just nu. Får en kväll ensam i morgon oxå då H ska me Segertåget till GBG för att se IFK GBG-HIF. Han får verkligen en hel helg!


  • Nicossambo

    Varmiz hoppas du inte fick vänta hela natten på din blivandeoch att han hade det kul.
    Festprogrammet är verkligen segt att göra men kul när det är klart. hur mycket har du  kvar. mindre än en vecka kvar har du kvar saker att göra.

  • lyckan ler

    Tack Varmiz! Verkligen nedräkning för dig nu!

    Så är man då äntligen fru!! Vilken underbar dag vi hade, trots regnet! Vi hade ändå tur, för det slutade regna precis när vi steg in på Sofiero för fotograferingen. När vi körde därifrån, efter vigseln, kom ösregnet och åskovädret! Perfekt tajming! Underbart rolig kväll, fantastisk mat och Möllebacken var verkligen tipptopp! Supermysigt hotellrum med jacuzzi och bubbel i glasen på Hotell Viking! Kunde inte varit bättre! Tummen upp för allt!  Är supernöjda!

    Mannen överraskade med att ha bjudit in en tjej och en kille som spelade gitarr och sjöng två låtar, när vi kom till Möllebacken! Hon sjöng "Du är allt" av Sonja Aldén och "Hallelujah" på svenska (text som jag aldrig hört förut, men passade till bröllop). Underbart initiativ av älsklingen!

    Det enda jag tycker är synd, är att vi inte fotades tillsammans med våra föräldrar. Det glömdes liksom bort tyvärr. Störigt också att jag nästan började gråta innan jag hann ens läsa en rad på dikten under vigseln... Men men, det blev bra ändå!

    Nu är vi trötta och glada!

  • Nicossambo

    Har inte läst allt om din dag med historien om dina blommor kan du berätta för er barnbarn förhoppningsvis. Helt galet tänk om din man inte kännt att något var fel eller att han inte ringt till dig.

    Vilken tur att ni kunnde fotas utomhus kul med mycket bilder.

  • lyckan ler

     


    Nicossambo skrev 2010-08-17 21:06:48 följande:
    Har inte läst allt om din dag med historien om dina blommor kan du berätta för er barnbarn förhoppningsvis. Helt galet tänk om din man inte kännt att något var fel eller att han inte ringt till dig.Vilken tur att ni kunnde fotas utomhus kul med mycket bilder.

    Ja, eller hur?? Det är en kul grej som verkligen spetsar till dagen, så här i efterhand!

  • lyckan ler

    Varmiz: grattis! Berätta gärna lite om er stora dag! Är ni nöjda med allt?

  • Nicossambo

    Ja Varmiz hur gick det??? Eller ni kanske redan har åkt på smekmånad??? :)

Svar på tråden Brud i Helsingborg sommaren 2010, del 3